سلامت نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام این خبر بر این که استیضاح شیخ‌اسلام وزیر تعاون فردا به هیأت رئیسه تقدیم می‌شود، گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیازمند یک فرد متخصص و با سابقه در این حوزه است و فرد پر حاشیه‌ای مانند مرتضوی مناسب ریاست در این سازمان نیست.

زهره الهیان در گفت‌وگو با خانه ملت، در پاسخ به‌سؤالی مبنی‌بر این که طرح استیضاح عبدالرضا شیخ‌اسلام وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در چه مرحله‌ای قرار دارد، افزود: استیضاح‌کنندگان هم‌اکنون در مرحله مشورت قرار دارند و منتظر تصمیم‌گیری نهایی درباره نحوه مطرح کردن استیضاح و تحویل این طرح به هیأت رئیسه هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که موضع نمایندگان معترض به انتصاب مرتضوی تغییر نکرده است، گفت: در هر صورت شیخ‌اسلام به‌علت اقدامات غیرکارشناسی و انتصاب مرتضوی باید سؤال و یا استیضاح شود.

الهیان با بیان این که هم‌اکنون علت اصلی مخالفت نمایندگان با انتصاب مرتضوی سوابق نامناسب مدیریتی است، تصریح کرد: دادستانی تهران، پرونده کهریزک، عملکرد نامناسب سازمان مبارزه با قاچاق ارز و کالا از سوابق مرتضوی به‌شمار می‌آید.

این نماینده مجلس هشتم، با اشاره به اقدام غیرکارشناسی وزیر تعاون در برکناری رحمت‌الله حافظی ریاست پیشین صندوق تأمین اجتماعی و انتصاب سعید مرتضوی به جای این فرد، یاد‌آور شد: عملکرد آقای حافظی در حوزه ریاست صندوق سازمان تامین اجتماعی واقعا خوب بوده و نیازی به عوض شدن وی نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم، با تأکید بر این که استیضاح شیخ‌اسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی فردا ( سه‌شنبه ۱۵ فروردین) به هیأت رئیسه تقدیم می‌شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی نیازمند یک فرد متخصص و با سابقه در این حوزه است و فرد پر حاشیه‌ای مانند مرتضوی مناسب ریاست در سازمان تامین اجتماعی نیست و دولت باید در این انتخاب تعامل بیشتری می‌کرد.

چندی پیش تعدادی از نمایندگان شامل احمد توکلی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، مرتضی آقاتهرانی، الیاس نادران، اسماعیل کوثری، بیژن نوباوه، زهره الهیان، فاطمه رهبر، پرویز سروری نمایندگان تهران و آشتیانی نماینده قم، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، رحیمی نماینده ملایر، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و شهریاری به رئیس‌جمهوری درباره انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی تذکر دادند که به احتمال زیاد امضاکنندگان استیضاح را هم تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha