در بیستمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، اولویت های برنامه تسهیل ازدواج جوانان در سال 86 تصویب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، در بیستمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اولویت های برنامه های ازدواج جوانان با توجه به قوانین و ظرفیت های موجود کشور نظیر، برنامه ساماندهی ازدواج جوانان مصوب شورای عالی جوانان و هیئت وزیران و قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب مجلس شورای اسلامی بررسی و به تصویب رسید.

در این جلسه مقرر شد ، اقدامات اجرایی برنامه ی تسهیل ازدواج جوانان در کمیته مربوطه در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان بررسی شود ، همچنین در راستای اجرای قانون تسهیل ازدواج  جوانان مصوب مجلس شورای اسلامی ، مقرر شد، ضمن بررسی و تطبیق اساسنامه صندوق مهر امام رضا (ع) آیین نامه اجرایی این قانون با همفکری دستگاه ها آماده و جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه شود.

رئیس سازمان ملی جوانان در این جلسه درباره اولویت های اجرایی برنامه تسهیل ازدواج جوانان گفت: در سال جاری ، شهرمشهد ، پایگاه ویژه اجرای برنامه ازدواج جوانان خواهد بود و در این راستا اردوهای زیارتی در جهت توانمند سازی جوانان در امر ازدواج ، کارگاه های آموزشی و جلسات انس وپیمان معنوی برگزار می شود.

حجه الاسلام حاج علی اکبری، افزود: قانون ازدواج جوانان که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و همچنین تعیین روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان روز ازدواج جوانان از جمله اقدامات شایسته ای است که در سال 85 محقق شد و باید گفت این مناسبت نیازمند برنامه های ویژه و الگو سازی از سوی رسانه ها است.

رئیس سازمان ملی جوانان ، تقویت برنامه ازدواج  های گروهی فراتر از فضاهای دانشگاهی ، آموزش و مشاوره ازدواج جوانان، تدوین و اصلاح کتب درسی دوره های آموزش عمومی و آموزش عالی در جهت توانمند سازی جوانان در امر ازدواج ، آموزش ضمن خدمت کارکنان و آموزش مبنایی و محتوایی ازدواج را از دیگر اولویت های اجرایی برنامه تسهیل ازدواج جوانان در سال 86 عنوان کرد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha