در تعطیلات نوروز 40000 مراجعه به بخشهای اورژانس ، 7000 مراجعه به درمانگاهها و 911 عمل جراحی در مراكز تابعه دانشگاه انجام شد

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز ،  دكتر یاوری معاون درمان دانشگاه پیرامون اقدامات و عملكرد این معاونت درایام تعطیلات نوروزی سال 1391 گفت:‌ در ایام تعطیلات نوروزی ، از 29 اسفندماه90 تا 13 فروردین 91، 23 بازدید توسط ریاست دانشگاه و مسوولان و 107 بازدید نیز توسط كارشناسان معاونت درمان جمعا 130 بازدید از مراكز درمانی تابعه دانشگاه صورت گرفت. در این بازدیدها 19 مركز درمانی دانشگاهی، 58 بیمارستان غیردانشگاهی ، 8 مركز پرتوی و 22 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری مورد بازدید قرار گرفتند.

وی افزود: ستاد هدایت بیمار مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی دانشگاه نیز در تعطیلات نوروزی با فعالیت شبانه روزی نسبت به پذیرش و جابه جایی 368 بیمار و مصدوم حوادث استانی و خارج از استان ( استانهای مازندران، همدان ، كردستان ، سمنان ، اراك ، لرستان و اصفهان) اقدام كرد . همچنین 1187مورد ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی(115) شامل 293 مورد تصادفی و 894 مورد غیر تصادفی توسط این مركز انجام شد.دكتر یاوری با اشاره به راه اندازی شش ایستگاه سلامت نوروزی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی در ایام نوروز خاطرنشان كرد: به منظور ارایه خدمات لازم و مطلوب به مردم و مسافران نوروزی دو ایستگاه در دماوند، یك ایستگاه در پاكدشت ، یك ایستگاه در رباط كریم ، یك ایستگاه در ورامین و یك ایستگاه در فیروزكوه راه اندازی شد كه در ایام تعطیلات 286 مورد مراجعه به ایستگاههای مذكور صورت گرفت كه 284 مورد بصورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند و دو مورد نیز به منظور ارایه درمانهای لازم به بیمارستان اعزام شدند.معاون درمان دانشگاه با اشاره به عملكرد مراكز درمانی تابعه دانشگاه در مدت مذكور اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز حدود 40000 بیمار به بخش اورژانس و بیش از 7382 بیمار به درمانگاههای مراكز تابعه دانشگاه مراجعه كردند. 911 عمل جراحی نیز در این مدت در مراكز تابعه دانشگاه انجام پذیرفته است . همچنین98 مورد اعزام بیمار از مراكز درمانی شهرستانهای تابعه به تهران صورت گرفته است كه شهرستان شهریار با 43 مورد بیشترین اعزام را داشته است.دكتر یاوری در خاتمه سخنان خود از همكاری های مراكز درمانی شهدای تجریش، شهدای هفتم تیر، آیت ا... طالقانی ، امام حسین (ع) در پذیرش بیماران اورژانسی و مصدومان حوادث ترافیكی و همچنین آماده باش و فعالیت شبانه روزی مركز مدیریت حوادث (ستاد هدایت و EOC ) در ایام تعطیلات نوروزی قدردانی كرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha