میزان زنده ماندن زنان چینی مصرف کننده کلم و سبزیجات دیگر نسبت به سایر زنانی که این سبزیجات را مصرف نمی کنند پس از ابتلا به سرطان پستان بیشتر است

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز ، تحقیق بر روی 4886 زن چینی بین 20 تا 75 سال که به سرطان های نوع 1 تا 4 پستان بین سالهای 2002 تا 2006 مبتلا بوده اند انجام شده است.

زنانی که در 36 ماه پس از ابتلا، سبزیجات بیشتری مصرف کرده بودند در مقایسه با زنانی که مصرف سبزی کمتری داشته یا مصرفی نداشتند احتمال مرگشان به هر علتی بین 27 تا 62 درصد کاهش یافته بود.

احتمال مرگ برای افرادی که خانواده کلم را مصرف می کنند بین 22 تا 62 درصد کاهش می یابد و احتمال بازگشت دوباره بیماری آنها نیز 21 تا 35 درصد کاهش می یابد.سارا نشوتا از محققان دانشگاه نشویل تنسی می گوید که این یافته ها نشان می دهد مبتلایان به سرطان پستان باید این سبزیجات و به ویژه کلم ها را جزیی از رژیم غذایی خود قرار دهند.

وی افزود که سبزیجات رایج در چین شلغم، گل کلم و سایر سبزیجات است در حالی که کلم بروکلی و جوانه گیاهان در اروپا و سایر کشورهای غربی رواج بیشتری دارند و این در حالی است که میزان استفاده از این مواد در میان زنان چینی بسیار بالاتر از زنان آمریکایی است.

منبع : فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha