چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 45013

زوج ها برای دوام زندگی خود به نکات ذکر شده توجه کنند

سلامت نیوز : دکتر مرضیه داور، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: بعضی از خطاها و اشتباهات مثل دروغ های بزرگ و خیانت و برخی مسائل می تواند اعتماد بین افراد را از بین ببرد و زندگی ها را از هم بپاشند.

وی با بیان این مطلب افزود: برای اینکه بتوانند ادامه زندگی خود را بدون توجه به خطا  ادامه دهید به نکات ذکر شده توجه کنید.

1)بعد از پرده برداری از تمام رازها، دوباره از نو شروع کنید

داور تصریح کرد: بعد از پرده برداری از تمام رازها و پنهان کاری ها، دوباره از نو شروع کنید.وی با بیان این مطلب ادامه داد: همه چیز را کاملاً روشن و شفاف کنید و به حقایق متوسل شوید مسئولیت های کاری خود را به عهده بگیرد و در مورد هر چیز رو راست و صادق باشید.وی اظهار کرد: هیچ چیز را پنهان و پوشیده نگه ندارید چراکه بعدها درگیر مشکلات دیگری می شوید شاید گفتن و یا شنیدن حقایق در این مرحله بسیار دردناک باشد ولی باید آنها را پذیرفت.

2) از اعماق قلب خود از همسرتان معذرت خواهی کنید

داور عنوان کرد: یک عذر خواهی کامل و مؤثر می تواند بسیاری از مسائل را حل کند دلجویی شما باید ابتدا از اعماق وجودتان باشد.وی با بیان این مطلب ادامه داد: عذرخواهی کردن به زبان و اقرار به اشتباه اصلاً کافی نیست شاید با تمام وجود از اشتباه خود پیشمان شده و درک کرده باشید که چه کار کردید.وی اظهار کرد: معذرت خواهی اگر واقعی باشد روی همسرتان تأثیر خواهد گذاشت سوء تفاهم ها را برطرف می کند.

3) در رابطه خود تغییراتی ایجاد کنید

داور در ادامه گفت: قبل از هر چیز باید کاری کنید که اشتباه قبلی تان دوباره تکرار نشود چیزی که نیاز دارید تا حس و حال بهتری داشته باشید اعتماد و اطمینان است اینکه دیگر نلغزید و خطای خود را تکرار نکنید نیاز به ایجاد تغییراتی دارد.

4) گذشته را فراموش نکنید

داور تصریح کرد: اگر واقعاً قصدتان این است که رابطه خود را حفظ کنید بهتر است به جای آنکه انرژی خود را صرف گذشته کنید روی آینده متمرکز شوید و به خاطر اشتباه خود جنگ نکنید.

5) برای به دست آوردن اعتماد دوباره تلاش کنید

داور خاطرنشان کرد: زمان بیشتری را صرف جلب اعتماد یکدیگر کنید و صبر داشته و مطمئن باشید که همه چیز دوباره به حالت اول بر می گردد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha