چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 45032

رئیس فراکسیون شهری مجلس،بیشترین وظیفه را متوجه دولت دانست و گفت: به‌طور قطع بیشترین عدم‌همکاری در کاهش آلودگی هوا به دولت بر می‌گردد چرا که همه امکانات اجرایی در دست دولت است و اگر دولت به وظایف خود به درستی عمل می‌کرد امروز آلودگی هوا به معضل جدی تبدیل نمی‌شد.

سلامت نیوز: رئیس فراکسیون شهری مجلس علت اصلی آلودگی هوا را استاندارد نبودن خودروها دانست و افزود : بی‌توجهی به کیفیت سوخت مصرفی به موازات بی‌توجهی به کیفیت خودروهای تولیدی، به تشدید آلودگی هوا دامن زده است.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: تا زمانی که فکری برای کاهش مواد آلاینده هوا نشود وضعیت تهران تغییر نخواهد کرد و به شهری پاک تبدیل نخواهد شد.

نماینده مردم خمین در مجلس با بیان این‌که امروزه بحران آلودگی هوا به‌صورت تهدیدی جدی در آمده است ، افزود: استفاده بی‌رویه از وسائل نقلیه٬مصرف سوخت‌های نامناسب در وسائل خانگی و صنعتی، عدم‌نظارت بر صنعت خودروسازی و رعایت استاندارد خودروها و همچنین وجود کارخانه‌ها در پایتخت و حومه آن از مهم‌ترین عوامل آلاینده هوا هستند.

 وی ادامه داد: به گفته کارشناسان کیفیت هوای تهران در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۰ در مقایسه با مدت مشابه ۲ سال گذشته در وضعیت بسیار نامطلوب‌تری قرار داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی علت اصلی آلودگی هوا را خودروها دانست و افزود : بی‌توجهی به کیفیت سوخت مصرفی به موازات بی‌توجهی به کیفیت خودروهای تولیدی به تشدید آلودگی هوا دامن زده است.

وی افزود: در وهله اول مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و تقویت سامانه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص متروست و بعد از آن، ارتقای کیفیت خودروها و سوخت از دیگر راهکارهاست.

این نماینده مجلس بیشترین وظیفه را متوجه دولت دانست و گفت: به‌طور قطع بیشترین عدم‌همکاری در کاهش آلودگی هوا به دولت بر می‌گردد چرا که همه امکانات اجرایی در دست دولت است و اگر دولت به وظایف خود به درستی عمل می‌کرد امروز آلودگی هوا به معضل جدی تبدیل نمی‌شد.

وی ادامه داد: تهران امروزه به یکی از مناطق بحرانی آلودگی هوا تبدیل شده که درصورت عدم‌مقابله با این معضل و ارائه راهکارهای درست در وضعیت وحشتناکی قرار خواهد گرفت و بی تردید رسیدگی به طرح معاینه فنی خودروها احتمالا به مجلس موکول خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha