پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

پژوهشگران ایتالیایی در تازه ترین تحقیقات خود دریافتند که یکی از عناصر موجود در تخم مرغ می تواند میزان افسردگی را کاهش دهد

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز ، گروهی از پژوهشگران به ریاست پروفسور میتسو هیرو فوریوز از دانشگاه میوشو در آزمایش خود روی موشها دریافتند که خوردن تخم مرغ می تواند شدت افسردگی را کاهش دهد.

پژوهشگران تعدادی از موشها را که میانگین حرکتی آنها کم شده بود، زیر نظر گرفتند. کاهش میانگین حرکتی نشانه ابتلای موشها به افسردگی بود.پژوهشگران یک ماه کامل مدت شنا کردن موشها بعد از خوردن تخم مرغ را اندازه گیری کردند و روشن شد آن دسته از موشهایی که در طول این یک ماه تخم مرغ مصرف کرده بودند، 1.3 برابر بیشتر توانسته بودند شنا کنند.این تحقیقات نشان داد که میانگین اسید آمینه تریپتوفان در بخش جلوی مغز موشهایی که تخم مرغ مصرف کرده بودند، افزایش یافته بود. این اسید آمینه نقش موثری در کاهش شدت افسردگی ایفا می کند.تیم پژوهشگران گفت: این تحقیقات نشان می دهد که احتمالا یکی از عناصر موجود در تخم مرغ در افزایش میانگین اسید آمینه یاد شده نقش ایفا می کند و در نتیجه عوارض افسردگی را کاهش می دهد.

فوریوز گفت: این نتایج به اهمیت رژیم غذایی اشاره می کند زیرا افسردگی معمولا با داروها درمان می شود اما براساس این تحقیقات، بهبود رژیم غذایی می تواند به بیمار کمک کند که کمتر به دارو برای درمان خود تکیه کند.تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است. تخم مرغ، بیشتر ویتامین های موردنیاز بدن به جز ویتامین C را دارد و منبع خوبی از ویتامین های گروه B و ویتامین A است همچنین ویتامین D و ویتامین E را به مقدار کافی و لازم تأمین می کند.تخم مرغ حاوی تمامی املاح از جمله روی، سلنیم، آهن و کلسیم برای تأمین سلامتی انسان است.کلسترول و لسیتین نیز  مواد چرب موجود در زرده تخم مرغ است و برای ساختمان و عملکرد سلول های بدن ضروری اند.

منبع : فارس


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha