مدیرعامل شركت داروسازی "اسوه" گفت:سهم داروهای تقلبی در دنیا رو به افزایش است.

دكتر" عباس كبریایی زاده " روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه بین الممللی "ایران مد" افزود:بر اساس برآوردهای صورت گرفته،سهم داروهای تقلبی در دنیا بین پنج تا ‪ ۱۰‬درصد افزایش یافته كه تولید و فروش آنها متوجه داروهای "براند" و "ژنریك" است.

وی كه در این همایش با عنوان " رویكردهای نوین در صنایع دارویی دنیا" سخنرانی كرد،گفت: تعداد داروهای تقلبی كشف شده دردنیا از ‪ ۵۵۷‬مورد در سال ‪ ۲۰۰۴‬به ‪ ۷۸۱‬مورد در سال ‪ ۲۰۰۵‬رسید كه رشد ‪ ۴۰‬درصدی را نشان می‌دهد.

كبریایی زاده افزود:حوادث مرتبط با داروهای تقلبی در سال ‪ ۲۰۰۴‬حدود ‪۶۷‬ مورد و در سال ‪ ۲۰۰۵‬حدود ‪ ۸۹‬مورد بود كه در واقع نشانگر رشد ‪ ۳۲‬درصدی است.

وی همچنین رشد تولید داروهای جدید در حوزه بیوتكنولوژی را ‪ ۱۶‬درصد و در حوزه آنكولوژی را ‪ ۱۸‬درصد ذكر كرد و اظهار داشت:این در حالی است كه متوسط رشد جهانی مصرف دارو شش درصد بوده است.

مدیرعامل شركت داروسازی اسوه با اظهار این كه " بیش از ‪ ۵۰‬درصد داروهای كشف شده جدید كه در مرحله انجام مطالعات هستند، منشا بیولوژیك و بیو- تكنولوژیك دارند"،افزود:در حال حاضر بیش از ‪ ۱۳‬نوع فرآورده بیوتكنولوژیك (دارو واكسن ) در دنیا مصرف می‌شود كه عمدتا در ‪ ۱۰‬سال اخیر تولید و مطرح شده‌اند.

وی گفت:هم اكنون بیشترین توجه بخش‌های تحقیق و توسعه به بیماری‌های سرطان، عفونی، ایمنی و سیستم اعصاب مركزی است.

كبریایی زاده در خصوص وضعیت بازار جهانی دارو نیز گفت: این بازار از ‪ ۳۲۰‬میلیارد دلار در سال ‪ ۲۰۰۰‬میلادی به حدود ‪ ۷۰۰‬میلیارد دلار در سال ‪ ۲۰۰۸‬خواهد رسید.

وی از گسترده شدن بازار داروهای ژنریك خبر داد و افزود: بازار این داروها از حدود ‪ ۲۰‬میلیارد دلار در حال حاضر به حدود ‪ ۶۴‬میلیارد دلار طی هشت سال آینده خواهد رسید.

كبریایی بیشترین سهم بازار دارویی جهان را در اختیار آمریكا دانست و اظهار داشت:آمریكا هم اكنون حدود ‪ ۴۸‬تا ‪ ۵۴‬درصد بازار دارویی دنیا را در اختیار دارد.

وی افزود: ‪ ۲۷‬درصد از این بازار نیز در حال حاضر در اختیار اروپا است.

مدیرعامل شركت داروسازی اسوه گفت:به طول كلی هم اكنون ‪ ۵۰‬درصد از بازار دارویی جهان در اختیار ‪ ۲۰‬شركت داروسازی بزرگ است.

كبریایی همچنین در سخنرانی خود به وضعیت تولید دارو در كشورهایی آسیایی نیز اشاره كرد و افزود: هم اكنون كشور هند چهارمین تولیدكننده دارو در جهان محسوب می‌شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha