جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 45110
سلامت نیوز: محققان سوئدی در حال آزمایش واكسنی هستند كه با كاهش رسوب چربی در عروق خونی باعث پیشگیری از حملات قلبی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، روش‌های درمانی فعلی برای پیشگیری از حملات قلبی شامل داروهایی برای كاهش میزان كلسترول و فشار خون افراد است، اما محققان دانشگاه «لوند» سوئد نخستین گروهی هستند كه در تحقیقات خود عامل زمینه‌ای بیماری قلبی را هدف قرار داده و با تولید این واكسن به دستاورد بزرگی برای پیشگیری از حملات قلبی دست می‌یابند.

این روش درمانی شامل تحریك سیستم ایمنی برای تولید آنتی بادی است و آزمایشات صورت گرفته بر روی موش‌ها نشان می‌دهد، این واكسن تا 70 درصد رسوب چربی در عروق خونی را كاهش می‌دهد. رسوب چربی در عروق خونی باعث تنگ شدن سرخرگ‌ها و افزایش فشار در زمان پمپاژ خون می‌شود.

پروفسور «پیتر وایسبرگ» مدیر بنیاد قلب انگلیس نتایج دستاورد محققان سوئدی را بسیار امیدوار كننده عنوان می‌كند. با اثربخش بودن نتایج تحقیقات اولیه، محققان در انتظار دریافت مجوز برای آغاز تحقیقات بالینی هستند.

واكسن دوم كه به شكل اسپری بینی تولید شده است، در حال طی كردن مراحل آزمایش بر روی 144 بیمار مبتلا به بیماریهای قلبی در آمریكا و كاناداست.

پروفسور «جان نیلسون» متخصص قلب و عروق دانشگاه «لوند» امكان دریافت مجوز این دارو برای عرضه به صورت واكسن‌های موجود را بعید عنوان می‌كند. این دارو احتمالا به دو صورت واكسن یا اسپری بینی تا پنج سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha