عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که ردیف‌های لایحه بودجه سال ۹۱ در حوزه سلامت با مواد قانون برنامه پنجم توسعه تطابق ندارد، گفت: متأسفانه نحوه و میزان اختصاص اعتبارات سلامت در لایحه بودجه امسال بی‌محتوا و غیرکارشناسی است و هیچ کمکی به مشکلات حوزه درمان نمی‌کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که ردیف‌های لایحه بودجه سال ۹۱ در حوزه سلامت با مواد قانون برنامه پنجم توسعه تطابق ندارد، گفت: متأسفانه نحوه و میزان اختصاص اعتبارات سلامت در لایحه بودجه امسال بی‌محتوا و غیرکارشناسی است و هیچ کمکی به مشکلات حوزه درمان نمی‌کند.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اجرایی نکردن محورهای حوزه سلامت دربرنامه پنجم توسعه کشور، افزود: متأسفانه دولت خود را برای اجرای این‌گونه برنامه‌ها در حوزه سلامت متعهد نمی‌داند.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که متأسفانه ردیف‌های لایحه بودجه سال ۹۱ با مواد قانون برنامه پنجم توسعه تطابق ندارد، گفت:  از زمانی که این قانون به تصویب رسیده است دولت هیچ اقدامی برای اجرایی شدن محورهای آن انجام نداده است.

وی درباره محورهای حوزه سلامت در قانون برنامه پنجم توسعه، توضیح داد: اختصاص ۱۰ درصد درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به حوزه بهداشت، کاهش درآمد اختصاص بیمارستان‌ها، راه‌اندازی شورای عالی بیمه سلامت، تفکیک پزشکان عمومی با خصوصی، پیوست سلامت به طرح‌های عمرانی، استخدام ۲۳ هزار پرستاراز محورهای مورد تأکید قانون برنامه پنجم بوده است.

نظری‌مهر با بیان این‌که در لایحه بودجه سال ۹۱، ۱۰ درصد مصوب اختصاص یافته به حوزه بهداشت و درمان از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها لحاظ نشده است، تأکید کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید ۱۰ درصد از درآمد هدفمند شدن یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص یابد که محل تأمین اعتبار این موضوع در این لایحه دیده نشده است.

این نماینده مجلس هشتم، گفت: هم‌اکنون رشد ردیف درآمدهای اختصاص مراکز درمانی در لایحه بودجه ۹۱ حدود ۲۸ درصد و  میزان رشد اعتبارات اختصاصی به بیمه‌ها حدود ۱۸ درصد است، که متأسفانه تفاوت تأمین این میزان اعتبار که حدود ۱۰ درصد است باید از جیب مردم پرداخت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با تأکید بر این که دولت باید حمایت خود را از حوزه سلامت افزایش دهد، تصریح کرد: حمایت دولت تنها با برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبارات لازم محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha