به گفته یك متخصص بیماری‌های دهان و دندان خوردن یك لیوان آب بعد از مصرف شیرینی‌ها و مواد قندی در سلامت دندانها موثر است و از تجمع مواد میكروبی در دهان جلوگیری می‌كند.

دكتر "رسول مفید" رئیس دانشكده دندانپزشكی شهید بهشتی در حاشیه كنگره انجمن دندانپزشكی ایران در گفت و گو با ایرنا گفت خوردن یك لیوان آب بعد از مصرف مواد قندی در پاك كردن دهان از عوامل میكروب زا در دهان موثر است و باعث از بین رفتن اثرات منفی مواد قندی در دهان و فضای بین دندانها می‌شود.

به گفته وی این كار به لحاظ اینكه در هر مكان و در صورت همراه نداشتن مسواك به راحتی قابل انجام است، اهمیت دارد.

وی گفت افراد باید بلافاصله بعد از مواد قندی و شیرینیجات و احساس طعم شیرین باید آب داخل دهان خود بگیرند تا مواد جانبی شیرینی آن مواد در دهان رفع شود.

وی با اشاره به اثرات مواد قندی موجود در نوشابه‌ها و تاثیر آنها در پوسیدگی‌های دندانی گفت نوشابه‌های مورد استفاده به علت گاز و مواد قندی موجود در آنها صدمات زیادی بر دندانها وارد می‌آورد و توصیه می‌شود افراد به منظور ارتقای سلامت دهان و دندان از مصرف زیاد هر نوع نوشیدنی گازدار پرهیز كنند.

دكتر مفید اضافه كرد به جای نوشیدنی‌های گازدار و حاوی مواد قندی بهتر است از آب به عنوان طبیعی‌ترین و سالم‌ترین نوشیدنی استفاده كرد.

وی در ادامه گفت و گو با ایرنا گفت بهترین و ساده‌ترین كار برای ارتقای سلامت دهان و دندان مسواك زدن بصورت سه بار در روز است كه بخصوص مسواك زدن در شب و قبل از خواب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دكتر مفید اضافه كرد همچنین استفاده از نخ دندان و مراجعه شش ماه یكبار به دندانپزشك نقش بسیار موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان دارد كه در عین حال هزینه چندانی هم ندارد.

چهل و هفتمین كنگره علمی سالانه انجمن دندانپزشكی ایران سه شنبه ‪۲۲‬ خرداد ماه در سالن اجلاس سران گشایش یافت و تا ‪ ۲۵‬خرداد ماه به كار خود ادامه می‌دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha