یک فلوشیپ ایمپلنت گفت: «یکی از مهم‌ترین عوارض استفاده از ایمپلنت‌های غیراستاندارد را تحلیل رفتن استخوان فک، لثه‌ها و عفونت است.»

سلامت نیوز : دکتر حمیدرضا باریکانی فلوشیپ ایمپلنت در گفت‌و‌گو با سینانیوز درباره ایمپلنت عنوان کرد: «ایمپلنت پین‌های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده و درون استخوان فک گذاشته می‌شود. دندان متحرک، قابل اتصال به این ایمپلنت‌ها هستند.»

وی ادامه داد: «ایمپلنت‌های دندانی یکی از درمان‌های بسیار مفید برای افراد بی‌دندان است و کمک بسیار زیادی به این افراد برای تغذیه، صحبت کردن و حفظ زیبایی می‌نماید. هر چند این درمان از موفق‌ترین درمان‌های دندانپزشکی به حساب می‌آِید اما باید توجه داشت که بررسی وضعیت سلامت کلی بیمار قبل از درمان از موارد مهمی است که ایمپلنتولوژیست باید به آن بپردازد.» این دندانپزشک عمومی در زمینه اینکه برخی افراد معتقدند که ایمپلنت باعث تغییر رنگ دندان می‌شود، خاطرنشان کرد: «ایمپلنت‌های دندانی که به فرم پیچ می‌شود از جنس تیتانیوم بوده و داخل استخوان فک قرار داده می‌شوند، سپس این پیچ به استخوان جوش می‌خورد و تاثیری در رنگ دندان‌ها ندارد. از ملاحظات مهم در زیبائی دندان‌های ایمپلنت تطابق رنگ وفرم دندان جایگزین با سایر دندان‌ها است» دکتر باریکانی با بیان اینکه ایمپلنت در تماس مستقیم با جسم قرار دارد که استفاده از ایمپلنتهای غیراستاندارد می‌تواند مشکلات و عارضه‌های متعددی را به وجود بیاورد، گفت: «یکی از مهم‌ترین عوارض استفاده از ایمپلنت‌های غیراستاندارد را تحلیل رفتن استخوان فک، لثه‌ها و عفونت است. در صورت بروز این عوارض، هزینه ترمیم و اصلاح این عوارض چند برابر شده، ضمن این‌که ممکن است از بین رفتن بافت لثه یا استخوان فک قابل بازگشت نباشد.

منبع : سینا نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha