عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: عدالت در پرداخت از جمله خواسته‌های پرستاران است که متاسفانه در بیمارستانهای هیات امنایی بسیار ناعادلانه است

سلامت نیوز : دکتر عباس عباسزاده عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار سینانیوز با بیان اینکه رفع موانع ارائه خدمت به مردم از جمله مطالبات پرستاران است گفت: با توجه به اینکه اهداف نهایی ارائه خدمات پرستاران، توسعه سلامت مردم است باید بیش از گذشته به این موضوع پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیرو از جمله مشکلات مهم حوزه پرستاری می‌باشد یادآور شد: در حال حاضر نیازمند جایگزینی نیروهای کیفی در پرستاری هستیم. عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: طبق استانداردهای جهانی به اندازه یک چهارم نیروهای فعلی پرستار نیاز داریم که حدود ۳۰ هزار پرستار می‌شود. وی اظهار کرد: علاوه بر تامین نیروی انسانی باید شرایط کار نیز برای ارائه خدمات بهتر مهیا شود که در این راستا ساختارهای فیزیکی شامل محیط بیمارستان، تجهیزات و امکانات، دارو و... باید مورد توجه قرار بگیرند. دکتر عباسزاده با بیان اینکه از دیگر مطالبات پرستاران برخورداری از حقوقی در حوزه مدیریت و سیاست گذاری سلامت می‌باشد یادآور شد: در این حوزه باید راه ادامه تحصیل پرستاران باز باشد. وی ادامه داد برای بهبود ارائه خدمات باید عدالت در نظام پرداخت دیده شود چون پرستاری که با انواع استرس‌ها، بیماری‌ها و عفونت‌ها مواجه است نیازمند عدالت در نظام پرداخت است تا مجبور به کار در شیفت‌های مختلف نباشد. وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه بخش دولتی در این حوزه مشکلی ندارد ولی نقایص موجود در بیمارستانهای هیات امنایی باعت پرداختهای بسیار ناعادلانه شده است.

منبع : سینا نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha