جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲
کد خبر: 45164
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز ، بوی نامطبوع دهان که تا حدودی شایع است، در تمام سنین حتی کودکی نیز مشاهده می شود. به نوشته سایت «Parenting» ممکن است بوی بد دهان به علت بیماری یا عفونت نهفته در بدن باشد.اما در بیشتر موارد قابل پیشگیری است. کافی است نکاتی را که در این مطلب ذکر شده است، رعایت کنید.

علل: به طور طبیعی باکتری هایی در دهان زندگی می کند و از باقی مانده غذا موجود در دهان تغذیه می کند که این امر باعث بوی نامطبوع می شود به خصوص اگر ماده غذایی برای مدت طولانی در دهان مانده باشد.

نفس کشیدن از دهان علت دیگر بوی بد دهان است. دراین مواقع، عضلات دهان شل می شود و این امر باعث کاهش بزاق و خشکی دهان می شود؛ از این رو باکتری های طبیعی افزایش پیدا می کند که به بوی نامطبوع می انجامد.مکیدن شست یا استفاده از پستانک باعث خشکی دهان می شود و مکان مناسبی را برای رشد و تکثیر باکتری ها و در نتیجه بوی بد دهان ایجاد می کند.گاهی التهاب لوزه، عفونت سینوس ها و حساسیت های فصلی علت بوی بد دهان است. بنابراین آن را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

پیش گیری: پس از هر وعده غذایی یا قبل از خواب با پارچه نرم لثه نوزاد را تمیز کنید. در این سن از خمیردندان یا دهان شویه استفاده نشود.اگر کودک عادت مکیدن شست دارد، به طور مکرر دست های او را با آب و صابون بشویید.پستانک نوزاد باید در آب جوش استریل شود تا باکتری های مضر از بین برود.

در صورت مفید نبودن روش های مذکور، به پزشک مراجعه کنید.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha