سلامت نیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که مسئولان باید برنامه‌های پیرامون قشر سالمند کشور را ساماندهی کنند، گفت: آموزش، اجرای طرح‌های فرهنگی و حمایتی و آموزش طب سالمندی زمینه را برای کمک به قشر سالمند کشور در سال‌های آینده فراهم می‌کند.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت و روز جهانی بهداشت، افزود: سازمان بهداشت جهانی امسال را به نام سلامت و سالمندی تعیین کرده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، اقدامات مسئولان اجرایی را برای حمایت از سالمندان ناکافی خواند و گفت: متأسفانه دستگا‌ه‌های اجرایی هیچ برنامه‌ای را برای اجرای طب سالمندی انجام نداد‌ه‌اند.

وی افزود: ارتقا امید به زندگی، افزایش سطح سلامت و طول عمر موجب شده که هم‌اکنون میانگین سن کشور و جمعیت سالمند افزایش پیدا کند، که این موضوع ضرورت هر چه بیشتر اجرای طرح‌های حمایتی این قشر را معلوم می‌کند.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که مسئولان باید برنامه‌های پیرامون قشر سالمند کشور را ساماندهی کنند، یادآور شد: آموزش، اجرای طرح‌های فرهنگی و حمایتی و آموزش طب سالمندی زمینه را برای کمک به قشر سالمند کشور در سال‌های آینده فراهم می‌کند.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، همچنین خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای حمایت از جمعیت سالمند کشور شد.

همگام با رشد سالمندی بروز بیماری های سالمندان نیز افزایش یافته ، لذا با توجه به اهمیت سالمندی و سالمندان سازمان جهانی بهداشت، شعار سال ۲۰۱۲ را«سلامت و سالمندی«‌تعیین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha