سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سرعت بهبود و رضایت‌مندی بیماران را دو ملاک مهم برای اثبات کیفیت بالای داروهای داخلی خواند و گفت: کیفیت بالا و مناسب بودن داروهای داخلی موجب شد که این‌گونه محصولات در مجامع و بازارهای بین‌المللی طرفداران بسیاری را جذب کند.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت، عملکرد شرکت‌های داروساز در تولید داروهای مصرفی داخل کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون حدود ۹۶ درصد داروهای مصرفی در داخل و حدود چهار درصد از خارج وارد می‌شود.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که کشور از لحاظ کیفیت تولید دارو پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: میزان دانش و کیفیت دارو تولید داخل کشور در حدی است که می‌تواند با شرکت‌ها و داروهای خارجی رقابت کند.

وی از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌ویژه سازمان غذا و دارو تشکر کرد و افزود: این سازمان با تقویت نظارت و کنترل شرکت‌های داروساز توانسته عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذارد.

این نماینده مجلس هشتم، سرعت بهبود و رضایت‌مندی بیماران را دو ملاک مهم برای اثبات کیفیت بالای داروهای داخلی خواند و گفت: خوشبختانه هم‌اکنون داروهای داخلی آزمایش خود را پس داده است و می‌توان به‌طور کامل به آن اعتماد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با اشاره به پایین بودن قیمت داروهای داخلی در قیاس با داروهای خارجی، تصریح کرد: کیفیت بالا و مناسب بودن داروهای داخلی موجب شد که این‌گونه محصولات در مجامع و بازارهای بین‌المللی طرفداران بسیاری را جذب کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حدود ۴۵ سال از تأسیس و تکامل رشته داروسازی در کشور می‌گذرد و هرچند در سال‌های پیش از انقلاب وابستگی بالایی در این زمینه وجود داشت اما خوشبختانه هم‌اکنون در زمینه تولید دارو در داخل کشور به مرحله خودکفایی رسیده‌ایم به‌گونه‌ای که بسیاری از داروهای مشابه خارجی با کیفیتی بالا و قابل توجه توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha