سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان و کاهش جمعیت جوانان در سال‌های آینده، گفت: متأسفانه اقدامات سازمان‌های مربوطه به‌ویژه سازمان بهزیستی در رابطه با حمایت از این قشر مناسب نبوده است.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان و کاهش جمعیت جوانان در سال‌های آینده، گفت: متأسفانه اقدامات سازمان‌های مربوطه به‌ویژه سازمان بهزیستی در رابطه با حمایت از این قشر مناسب نبوده است.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت و روز جهانی بهداشت، افزود: سازمان بهداشت جهانی (who) امسال را به نام (سلامت و سالمندان) تعیین کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر مشکلات پیرامون قشر سالمند کشور، گفت: متأسفانه اقدامات سازمان‌های مربوطه به‌ویژه سازمان بهزیستی در رابطه با حمایت از این قشر از جامعه مناسب نبوده است.

وی با بیان این که قشر سالمند از گروه‌هایی  است که در حیطه بهزیستی نمی‌گنجد، افزود: مسئولان باید با تشکیل سازمانی جدید، ساماندهی و کمک به این قشر ضعیف جامعه را تسریع ببخشند.

تأمینی‌لیچایی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان و کاهش جمعیت جوانان در سال‌های آینده، یاد‌آور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، در سال‌های آینده سالمندان بخش عمده‌ای از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، از این رو مسئولان باید برای ساماندهی این قشر، برنامه‌ریزی بلند مدتی را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با تأکید بر عزم کمیسیون بهداشت و درمان برای حمایت از قشر سالمندان کشور، افزود: در چند سال اخیر این کمیسیون اقدامات زیادی را پیرامون حمایت از سالمندان انجام داده است.

همگام با رشد سالمندی بروز بیماری های سالمندان نیز افزایش یافته ، لذا با توجه به اهمیت سالمندی و سالمندان سازمان جهانی بهداشت، شعار سال ۲۰۱۲ را«سلامت و سالمندی«‌تعیین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha