سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر این که یکی از موارد مغفول مانده حوزه سلامت در چند سال اخیر، سلامت روحی و روانی جامعه است، گفت: متأسفانه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور موجب بروز بیماری‌های روحی و روانی شده است.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی بهداشت و تعیین امسال به نام سلامت و سالمندان از سوی سازمان بهداشت جهانی، افزود: تعیین شعار برای هر سال و ارزیابی وضعیت این شعارها در کشور یکی از اقدامات مناسب این سازمان به‌شمار می‌آید.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: موضوع‌هایی که تاکنون از سوی سازمان جهانی بهداشت مورد توجه قرار داده است مبارزه با داروهای ضد میکروبی، مالاریا، طاعون، ایدز و آنفلوانزا است.

 وی با تأکید بر این که یکی از موارد مغفول مانده حوزه سلامت در چند سال اخیر، سلامت روحی و روانی جامعه است، گفت: متأسفانه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور موجب بروز بیماری‌های روحی و روانی شده است.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که کاهش بیماری‌های روحی و روانی تنها با انقلاب اداری و ایجاد عدالت صورت می‌گیرد، یاد‌آور شد: دولت باید هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم کشور را اجرا و پیاده سازی کند.

نظری‌مهر با اشاره به افزایش میزان جمعیت سالمندان و کاهش جمعیت جوانان در کشور، یاد‌آور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، در سال‌های آینده سالمندان بخش عمده‌ای از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، از این رو مسئولان باید برای ساماندهی این قشر، برنامه‌ریزی بلند مدتی را انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، خواستار حمایت از سالمندان از سوی سازمان‌های بیمه‌گر شد و گفت: اجرای طرح پوشش بیمه‌ای به طور حتم دغدغه‌های این قشر از جامعه را کاهش می‌دهد.

رشد سالمندی بروز بیماری های سالمندان نیز افزایش یافته ، لذا با توجه به اهمیت سالمندی و سالمندان سازمان جهانی بهداشت، شعار سال ۲۰۱۲ را«سلامت و سالمندی«‌تعیین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha