سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام این که هم‌اکنون ایران از نظر پیشرفت حوزه سلامت در منطقه، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است، گفت: توسعه و پیشرفت دوچندان این حوزه، تنها با حمایت دولت و اختصاص اعتبارات لازم محقق می‌شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره فرا رسیدن هفته سلامت و روز جهانی بهداشت، افزود: خوشبختانه کشور در حوزه سلامت و بهداشت از جایگاه مناسبی در منطقه برخوردار است و نظام سلامت ایران در مجامع بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این که هم‌اکنون ایران از نظر پیشرفت حوزه سلامت در منطقه، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است، گفت: تولید داروهای خاص و بیوتکنولوژیک، تربیت نیروهای انسانی و متخصص ماهر، شکوفایی و توسعه تکنولوژی پزشکی، افزایش توریست درمانی، پوشش فراگیر واکسناسیون گوشه‌ای از پیشرفت‌های کشور در حوزه پزشکی و سلامت است.

وی توسعه سلامت و اجرای طرح‌های بهداشتی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی برنامه‌های خوبی را برای توسعه و شکوفایی حوزه بهداشت ودرمان طراحی و اجرا کرده است.

این نماینده مجلس هشتم، با تأکید بر این که هم‌اکنون سلامت از اولویت‌های اساسی هر کشور به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: به‌طور حتم نقش انسان سالم برای توسعه پایدار کشور بسیار اساسی و پایدار است.

وی با بیان این که هم‌اکنون بزرگ‌ترین مشکل حوزه سلامت، کمبود اعتبار است، گفت: دولت به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید برای توسعه و شکوفایی دوچندان بخش سلامت کشور اعتبارات لازم را اختصاص دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، خواستار اجرای طرح‌هایی حمایت برای افراد مسن و سالمندان شد و افزود: مسئولان نباید این گروه از جامعه را فراموش کنند، از این‌رو باید برای حمایت از این افراد برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهند.

رشد سالمندی بروز بیماری های سالمندان نیز افزایش یافته ، لذا با توجه به اهمیت سالمندی و سالمندان سازمان جهانی بهداشت، شعار سال ۲۰۱۲ را «سلامت و سالمندی«‌ تعیین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha