دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران هشدار داد: سالانه حدود 70 تا 80 هزار بیمار جدید در کشور به جمع مبتلایان به سرطان افزوده می‌شوند

سلامت نیوز: دبیر علمی یازدهمین كنگره سراسری مدیكال آنكولوژی و هماتولوژی ایران هشدار داد : سالانه حدود 70 تا 80 هزار بیمار جدید در كشور به جمع مبتلایان به سرطان افزوده می شوند .

به گزارش سلامت نیوز،دكتر نعمت الله رستمی كه به مناسبت برپایی " یازدهمین كنگره سراسری مدیكال آنكولوژی و هماتولوژی ایران " كه 6 تا 8 اردیبهشت ماه در تهران برپا می شود، سخن می گفت با اعلام این خبر افزود :  متاسفانه دو سوم این سرطان ها در کشورما در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود كه تقریباغیر قابل درمان است .

وی ادامه داد : هدف اصلی از برگزاری یازدهمین كنگره سراسری مدیكال آنكولوژی و هماتولوژی،‌ بحث و تبادل نظردر مورد یافته های جدید تشخیصی و درمانی سرطان های شایع میان استادان داخل و خارج كشور است و حدود 20 میهمان خارجی در این كنگره شركت خواهند داشت.

دكتر رستمی با اشاره به اینكه هدف دیگر برگزاری این كنگره، طرح مشكلات و چالش های درمان بیماران سرطانی در كشور است،‌ خاطر نشان ساخت : در كشورهای پیشرفته به دلیل توجه به بحث پیشگیری و انجام غربالگری،اغلب بیماران سرطانی در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان می شوند در حالیكه درکشور ما به علت فقدان برنامه غربالگری و آموزش همگانی، بیماران در مرحله پیشرفته تشخیص داده می شوند و با وجود تحمل هزینه های سرسام آور، درمان این نوع بیماری ها نتیجه مطلوبی نمی گیرند.

وی ادامه داد : از آنجا كه درمان سرطان نیازمند كار گروهی پزشكان متخصص است در این كنگره علاوه بر فوق تخصص های بیماری های خون و مدیکال آنکولوژی، ‌متخصصان رادیوتراپی، جراحی، ‌رادیولوژی، پاتولوژی ، گوش و حلق و بینی، زنان و متخصصان خون شناسی شركت دارند .

دبیرعلمی یازدهمین كنگره سراسری مدیكال آنكولوژی و هماتولوژی ایران گفت : در این كنگره سرطان های شایع در كشور از قبیل ‌ سرطان های دستگاه گوارش، پستان و‌ ریه مورد بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد .

وی ادامه داد :‌همچنین بخش ویژه ای به پرستارانی كه در ارتباط با درمان بیماران سرطانی به كار مشغولند، اختصاص دارد تا با ارایه اطلاعات جدید و آموزش های به روز به آنان بتوان كیفیت درمان را برای بیماران سرطانی افزایش داد .

دكتر رستمی ادامه داد : در این كنگره علاوه بر متخصصان درمان سرطان ، مسئولان و سیاستگذاران بهداشت و درمان كشور نیز حضور خواهند داشت كه این فرصت مناسبی برای طرح مشكلات بیماران سرطانی پدید خواهد آورد .

وی همچنین از نمایشگاه جانبی شركت های داخلی و خارجی در زمینه داروها و تجهیزات پزشكی مرتبط با درمان سرطان خبر داد .

گفتنی است، "یازدهمین كنگره سراسری مدیكال آنكولوژی و هماتولوژی ایران" به همراه نمایشگاه جانبی آن 6 تا 8 اردیبهشت ماه در هتل المپیك تهران برپاخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha