برای اینکه بدانید بلافاصله بعد از عمل جراحی پیوند کرونر چه اتفاقی برای بیمار می افتد بهتر است مطالب زیر را بخوانید

سلامت نیوز : دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بعد از خاتمه عمل فرد را به اتاق ریکاوری یا بخش مراقبت های ویژه می برند و در این محل به تدریج فرد به هوش خواهد آمد.

وی گفت: ممکن است زمانی که فرد به هوش آمد تا مدتی در حرکت دادن پاها و دست ها دچار مشکل باشد این اتفاق خیلی غیر معمول نیست و علت آن داروهای بی هوشی است و ظرف مدت کوتاهی بیمار تعادل حرکتی خود را به دست خواهد آورد.

*چرا در ICU لوله ها، سرم ها و سیم های متعددی به بدن بیمار وصل می شود؟

کاظمی صالح تصریح کرد: علت اصلی اتصال تمام این موارد به نقاط مختلف بدن بیمار، تحت نظر داشتن دقیق و دایمی و اطمینان خاطر از پیشرفت روند باز توانی او در دوره حساس بعد از عمل است.وی افزود: برخی از لوله ها به منظور کنترل دایمی فشار خون و برخی دیگر به منظور تجویز داروها و یا گرفتن نمونه خون جهت آزمایشات ضروری به کار می رود.این متخصص قلب وعروق اضافه کرد: گاهی نیز لوله های ضخیمی به ققسه سینه بیمار وارد شده که به منظور تخلیه مایعات و خونی است که به طور معمول درحین یا بعد از عمل در قفسه سینه فرد تجمع پیدا می کند برچسب ها سیم هایی که به آنها متصل هستند و بر روی قفسه سینه فرد چسبانده شده اند به منظور کنترل دائمی  ضربان قلب بیمار به کار می روند. گاهی نیز سیم های ظریفی به قسمت تحتانی سینه بیمار وارد شده که مربوط به پیس میکرو یا ضربان سازی است که ممکن است در موارد لزوم به کار برده شود.
وی عنوان کرد: اغلب در لحظات اول بعد از عمل لوله ای نیز در مجرای تنفسی بیمار(نای) قرار داده می شود که زمانی دیگر فرد به نیاز به کمک تنفسی نداشته باشد این لوله نیز خارج خواهد شد و مجددا وی قادر به تکلم خواهد بود و به طور معمول این کار زمانی حدود 8 تا 24 ساعت پس از خاتمه عمل جراحی انجام می شود.
کاظمی صالح خاطر نشان کرد: بیمار در بخش مراقبت های ویژه احساس گیجی یا عدم آگاهی نسبت به زمان داشته و یا در خوابیدن دچار اشکال باشد که این حالت موقتی است و بعد از یکی دو روز که به بخش دیگری منتقل می شود این حالات از بین خواهد رفت و فرد قادر خواهد بود به خوبی فکر کرده نسبت به زمان و محیط خود آگاه شده و خوابی طبیعی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha