معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به نقشه برجسته پرستاران در تیم سلامت برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: سال 91 سال اجرای برنامه پزشك خانواده در سراسر كشور خواهد بود

سلامت نیوز :به گزارش سلامت نیوز ، دكتر سید حسن امامی رضوی در مراسم روز پرستار با اشاره به اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: در سال گذشته 4 جلسه از سوی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد. به این ترتیب 52 شاخص عدالت در سلامت، نقشه تحول نظام سلامت و برنامه اجرایی پزشك خانواده و نظام ارجاع در سال 91 به تصویب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی رسید.

وی با اشاره به پیگیری‌های وزیر بهداشت برای تحقق مطالبات نهادهای مختلف نظام سلامت و همچنین پرسنل نظام سلامت ادامه داد: در حال حاضر قانون ارتقای بهره وری در تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی به طور كامل اجرا شده است. هرچند ممكن است برخی بیمارستان‌ها این قانون را به طور صحیح اجرا نكرده باشند اما با پیگیری‌های در حال انجام این مشكلات برطرف می‌شود.معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینكه سازمان‌های بیمه‌گر نتوانستند تعهدات خود را در بازپرداخت هزینه‌های خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها بپردازند، ادامه داد: بیمارستان‌ها و مراكز درمانی بدهكاری‌های زیادی بابت دارو، تجهیزات پزشكی و ... داشتند اما با این حال تلاش شد فواصل پرداخت مطالبات پرستاران از جمله كارانه‌های پرستاران كمتر شود.امامی رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده برای به كارگیری نیروهای پرستاری و جبران كمبود نیروی پرستاری افزود: با وجود محدودیت در به كارگیری نیرو از ظرفیت قانون برنامه پنجم توسعه در بكارگیری نیروهای پرستاری استفاده شد. همچنین اختیار جذب نیروهای پرستاری به هیات امنای دانشگاه‌ها داده شده و دانشگاه‌ها به تدریج پیگیر جبران كمبود نیروهای پرستاری هستند.

وی افزود: در مجموع با وجود استخدام 23 هزار پرستار به منظور اجرای قانون ارتقای بهره وری، اما مجوزهای لازم از طریق دولت و اختیارات هیات امنای دانشگاه‌ها برای بكارگیری پرستاران داده شده است.امامی همچنین به ارتقای جایگاه پرستاری به عنوان قائم مقام وزیر در امور پرستاری اشاره كرد و گفت: همچنین در سال 90 جایگاه پرستاران در هیات امنای دانشگاه‌ها زیر مجموعه رییس دانشگاه قرار گرفت.معاون درمان وزیر بهداشت در پایان با اشاره به شعار تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی گفت: بی تردید یكی از كارهای پرارزش، كار پرستاری است كه به حمایت بیش از پیش به منظور ارتقای جایگاه نیاز دارد. در این زمینه اقدامات زیادی از سوی وزارت بهداشت انجام شده و همچنین اقدامات زیادی نیز در دست انجام است. مقدمات اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز انجام شده است كه افزایش پرداخت‌ها به جامعه پرستاری را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha