شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
سلامت نیوز: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور با تاكید بر اینكه مواد مخدر صنعتی یك تهدید جدی برای كشورمان محسوب می شود، گفت: آموزشهایی كه از طریق اینترنت داده می شود فضا را برای تولید مواد مخدر صنعتی در هر مكانی آماده كرده است.
سردار علی مویدی با اشاره به اینكه ملت ایران از ابتدای انقلاب تاكنون بیش از سه هزار و 710 شهید در راه مبارزه و مقابله با مواد مخدر تقدیم كرده است، اظهار داشت: همچنین بیش از 11 هزار و 500 جانباز و مجروح در راه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای انقلاب تاكنون داده ایم.
وی با بیان اینكه كشور ما در راه مبارزه با مواد مخدر سرمایه های معنوی و مادی زیادی را هزینه كرده است، یادآور شد: از ابتدای انقلاب تا كنون میلیاردها دلار برای مقابله با مواد مخدر به خصوص در شرق كشور هزینه شده است.

تاوان سهل انگاری های سایر ملل در زمینه مواد مخدر را می دهیم
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور با تاكید بر اینكه امروز ما تاوان سهل انگاریها و اهمال كاریهای سایر ملل در زمینه مواد مخدر را می دهیم، افزود: امروز ما نه تنها به دفاع از كشور خود بلكه به دفاع از سایر ملل در مقابل مواد مخدر می پردازیم.

سردار مویدی با اشاره به اینكه ایران امروز خط شكن در خط اول مبارزه با مواد مخدر در دنیا است، ادامه داد: ایران به دفاع از همه جوامع این جهاد فی سبیل الله را انجام می دهد.
وی تصریح كرد: متاسفانه كشورهای غربی كه مدعی دموكراسی هستند و هر روز شعارهای مختلف بشردوستانه می دهند تا به امروز هیچ اقدامی برای حفظ حقوق مردم خود و سایر ملل در مقابله با مواد مخدر انجام نداده اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور با اشاره به اینكه امروز ایران یكه و تنها با مواد مخدر مبارزه می كند، اظهار داشت: امروز جهانیان ایران را پرچم دار مبارزه با مواد مخدر می دانند.
سردار مویدی با بیان اینكه دنیا نیازمند تجارب و راهبردهای ما در مبارزه با مواد مخدر است، یادآور شد: امروز كشورهای دیگر برای استفاده از تجارب ما در مبارزه با مواد مخدر دست نیاز را به سمت ما دراز می كنند.
وی با تاكید بر اینكه پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران صاحب سبك و الگو در این زمینه است، ادامه داد: مراكز تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران بسیاری از كشورهای دنیا را تعلیم و تربیت می دهد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور با اشاره به اینكه پلیس ایران در رابطه با مبارزه با مواد مخدر حرف اول را در دنیا می زند، اظهار داشت: پلیس های تخصصی مبارزه با مواد مخدر ایران در زمینه تبادل و انتقال اطلاعات مافیا به صورت آنلاین توفیقات خوبی داشته است.
سردار مویدی ادامه داد: در نشست اخیری كه در وین داشتیم برتری نظام ما نسبت به سایر ملل كاملا مشهود بود و سازمان ملل نیز بر این امر اذعان داشت.

سازمان ملل كمترین حمایت مادی را از ایران در مقابله با مواد مخدر داشته است
وی با اشاره به اینكه در اجلاس سراسری اخیر راهكارهایی برای مبارزه با مواد مخدر در دنیا پیشنهاد شد و در سالهای گذشته نیز شاهد ارائه این مطالب بودیم، اظهار داشت: متاسفانه در عمل فعالیتی از كشورهای دیگر در زمینه مبارزه با مواد مخدر دیده نمی شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور افزود: متاسفانه برخی كشورها در دفاع از جوامع خود نیز سیاسی كاری می كنند.
سردار مویدی با اشاره به اینكه سازمان ملل كمترین حمایت مادی را از كشورمان در این زمینه داشته است، بیان داشت: این میزان آن قدر ناچیز است كه قابل بیان نیست.
وی تصریح كرد: ما نیز توجهی به این حمایتها نداریم و در برنامه ریزیهای خود آن را محسوب نمی كنیم.

اشراف كامل پلیس مبارزه با مواد مخدر بر مرز خشكی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور در ادامه سخنان خود پیرامون فعالیتهای انجام شده در این زمینه با اشاره به اینكه خوشبختانه پلیس مبارزه با مواد مخدر در انسداد مرز خشكی موفق عمل كرده است، اظهار داشت: امسال با توجه به انسداد مرز خشكی كمترین كشفیات مواد مخدر را در خراسان رضوی شاهد بوده ایم.
وی با بیان اینكه ساختار مرزبانی پلیس مبارزه با مواد مخدر اشرافیت كامل را بر مرز خشكی دارد، یادآور شد: هم اكنون قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود مواد مخدر به كشور به سمت دریاهای آزاد و مرز آبی كشور روی آورده اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور با تاكید بر اینكه یكی از اولویتهای ما متمركز شدن بر روی محافظت از مرز آبی است، افزود: هم اكنون قاچاقچیان مواد مخدر به انتقال مواد مخدر از مرز آبی مثل چابهار، جاسك و بوشهر روی آورده اند.

شاهد جایگزین شدن مواد مخدر صنعتی به جای سنتی هستیم
سردار مویدی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اینكه امروز شاهد جایگزین شدن مواد مخدر صنعتی به جای سنتی هستیم، اظهار داشت: استفاده از مواد مخدر صنعتی یك تهدید جدی در كشورمان محسوب می شود.
وی با بیان اینكه مواد مخدر صنعتی روانگردان در آشپزخانه و انبار تولید می شود، یادآور شد: مواد اولیه مواد مخدر صنعتی قابل دسترسی است و همچنین آموزشهایی كه از طریق اینترنت داده می شود موجب افزایش تولید و مصرف این مواد شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور ادامه داد: در مصرف مواد مخدر صنعتی راه برگشتی وجود نداشته به طوریكه كسی كه مبتلا شود راه برگشتی ندارد.
سردار مویدی با تاكید بر اینكه آموزشهایی كه از طریق اینترنت داده می شود فضا را برای تولید مواد مخدر صنعتی در هرمكانی آماده كرده است، افزود: البته اشرافیت پلیس مبارزه با مواد مخدر این امر را كاهش داده است.

انهدام 70 كارگاه ساخت مواد مخدر صنعتی در تهران و كلانشهرها
وی با اشاره به اینكه مواد مخدر صنعتی روانگردان و توهم زا هستند و به علت ظاهر زیبایی كه دارند جوانان ترغیب به استفاده می شوند، به مهر گفت: متاسفانه جوانان ماجراجو برای یك لحظه خوش بودن اقدام به مصرف این مواد می كنند.
سردار مویدی با تاكید بر اینكه مصرف مواد مخدر صنعتی آثار بسیار زیانباری به دنبال دارد، افزود: كسانی كه این مواد را مصرف می كنند در برخی موارد به جایی می رسند كه به لحاظ حافظه و قدرت تفكر حتی پدر و مادر خود را هم نمی شناسند.
وی با اشاره به اینكه در سال 90 بالغ بر 70 كارگاه ساخت مواد مخدر صنعتی را در تهران و كلانشهرها منهدم كرده ایم، اظهار داشت: روند افزایشی تولید مواد مخدر صنعتی روبه كاهش است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور همچنین پیرامون آسیب پذیری لرستان در زمینه مواد مخدر صنعتی نیز یادآور شد: لرستان از لحاظ تولید و مصرف مواد مخدر صنعتی استان پاكی محسوب می شود.

منبع: روزنامه کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha