مطالعات جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین D در میان زنان سالمند شایع است . یافته هایی که در دانشگاه علوم پزشکی شهر گراتس اتریش کسب شده نشان می دهد که زنان سالمند نیاز به پیشگیری و درمان جدی کمبود ویتامین D دارند .

کمبود ویتامین D به سلامت زنان مسن آسیب می زند
سلامت نیوز :مطالعات جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین D در میان زنان سالمند شایع است . یافته هایی که در دانشگاه علوم پزشکی شهر گراتس اتریش کسب شده نشان می دهد که زنان سالمند نیاز به پیشگیری و درمان جدی کمبود ویتامین D دارند .
به گزارش سلامت نیوز این مطالعه بر روی 1000 زن با سن تقریبی 84 سال در اتریش صورت گرفت . 284 نفر (30 درصد ) از زنان پس از پیگیری 27 ماهه درگذشتند . این پژوهشگران دریافتند که 93 درصد زنان ویتامین D پایین تری از حد معمول دارند .
این مطالعات در شماره آوریل مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم به چاپ رسید . این یافته ها حاکی از آن است که اکثریت قریب به اتفاق ساکنان خانه سالمندان به شدت دچار کمبود ویتامین D هستند .
افراد با کمترین میزان ویتامین D در معرض خطر مرگ هستند . این وضعیت به منزله اقدام فوری برای پیشگیری و درمان کمبود ویتامین D است . کمبود این ویتامین عامل بروز مشکلات استخوانی است .   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha