به گفته متخصصان روانشناسی، رعایت برخی عادات صحیح در زندگی از جمله خضوع و فروتنی در برخورد با دیگران، مثبت اندیشی و توجه کامل به رژیم تغذیه روح و برخی موارد دیگر در تعالی روح افراد موثر است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری رویترز، یافته های پژوهشگران نشان می دهد رعایت 7 عادت صحیح در زندگی باعث افزایش عملکرد مناسب و بازده کاری افراد در محیط کار و زندگی می شود.
بنابراین گزارش، تحقیقات انجام شده دکتر فیل ایچینگ، کارشناس ارشد روانشناسی موسسه لنوکس اروپا نشان می دهد، داشتن یک برنامه 90 دقیقه ای در طول یک هفته که شامل 3 عادت صحیح رفتاری است می تواند یک گام محکم و مثبت در تحقق ساخته شدن یک انسان کامل باشد.
همچنین به گفته وی اختصاص 15 دقیقه در هر هفته طراحی و اجرای یک برنامه تغذیه روحی می تواند شامل تفکر به چیزهای خوب و سر زنده نگه داشتن روحیه امیدواری به عنوان نخستین عادت صحیح روحی روانی تلقی می شود.
این گزارش حاکی است انجام ورزش های سبک به مدت 15 دقیقه منتهی به صورت 3 روز در هفته که جمعه 45 دقیقه از برنامه 90 دقیقه ای را به خود اختصاص می دهد یکی دیگر از هنجارهای یک انسان مثبت اندیش است.
روانشناسان معتقدند، سومین عادت صحیح در زندگی حرف زمان فقط 5 دقیقه و در 6 روز از هفت روز هفته به آرامش کامل به طوری که در این زمان کوتاه هیچ فعالیت روحی و جسمی صورت نگیرد چرا که این امر به عنوان یک استراحت مطلق در زمان بیداری مطرح می شود.
بنابراین گزارش، مطالعات انجام شده دکتر "رابرت رود" در این مورد نشان می دهد تحکیم روابط حسنه و محبت آمیز با دوستان و اقوام به صورت متقابل تأثیر زیادی بر تعالی روح انسان دارد و علاوه بر اینکه باعث تقویت مهارت های اجتماعی در ارتباط با دیگران می شود قدر و منزلت افراد در یک جایگاه خاص را افزایش می دهد به طوریکه این رفتارها چهارمین عادت پسندیده و نیکو برای هر فرد در زندگی محسوب می شود.
تواضع و فروتنی در برابر دیگران و ابراز نکردن غرور در کار و زندگی، خصوصاً در برابر خانواده و از همه مهمتر همه می تواند شکل گیری یک روح کامل را در افراد بوجود بیاورد؛ مثبت اندیشی و بستن راه های ورود تخیلات باطل و منفی و خوشرو بودن در برخوردهای اجتماعی را روانشناسان ششمین و هفتمین عادات صحیح در زندگی قلمداد کرده و توصیه متخصصان به افراد تلاش در زمینه اجرای بهینه و در حد توان این دستورات است چرا که داشتن این هنجارهای صحیح در دراز مدت آثار شگرفی را در بعد فردی و در جنبه اجتماعی از خود بروز می دهد.
یادآور می شود، به گفته پزشکان در این دستور العمل هفت گانه اگر چه 3 عادت اول بیشتر جنبه عملی و فردی دارند، به جرات می توان گفت زیر بنای ایجاد اراده قوی در برخورد با مشکلات و از بین برنده تمام روحیات بد و افسرده در افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha