سلامت نیوز: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان این که موضوع استیضاح وزیر کار در حوزه اختیارات کاری هیأت حل اختلاف نیست، گفت: ما از هر نوع ریش‌سفیدی که این موضوع را با برکناری مرتضوی حل کند استقبال می‌کنیم.

احمد توکلی در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حل موضوع استیضاح وزیر کار در پی انتصاب مرتضوی در هیأت حل اختلاف، گفت: از آنچه که برخی رسانه‌ها از قول منبع آگاه نقل کرده‌اند اطلاعی ندارم اما معتقدم اختلافی مطرح نیست و این موضوع از حوزه کاری هیأت حل اختلاف خارج است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار باشد در هر استیضاحی به جای این که مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کند هیأت حل اختلاف دخالت کند سنگ بنای ناراستی گذاشته می‌شود که بعدا هم باعث محدود شدن مجلس می‌شود و هم زحمت هیأت حل اختلاف را بالا خواهد برد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما خوشحال می‌شویم که استیضاح با کنار رفتن مرتضوی منتفی شود، افزود: تلاش‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته و اگر این تلاش‌ها نتیجه دهد ما اصراری بر استیضاح نخواهیم داشت و مانند موضوع وزارت خارجه که پس از استعفای معاون نامناسب وزیر، استیضاح پس گرفته شد در این مورد نیز با کنار رفتن مرتضوی استیضاح شیخ الاسلام پس گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی سمت بسیار مهمی است که مرتضوی اهلیت آن را ندارد و ما از هر نوع ریش سفیدی که این موضوع را با برکناری مرتضوی حل کند استقبال می‌کنیم اما اگر این اقدامات کدخدامنشانه نتیجه ندهد استیضاح بر سر جای خود باقی خواهد ماند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: اگر رایزنی‌های صورت گرفته به نتیجه برسد خوشحال می‌شوم که کار وزیر به استیضاح نکشد اما اگر ناچار شویم استیضاح را در موعد مقرر انجام می‌دهیم.

اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی باعث شد معترضان به این انتصاب طرح استیضاح وزیر کار را مطرح کنند. این طرح با ۲۰ امضاء روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد. بنابر برخی اخبار پس از این موضوع رئیس جمهورطی نامه ای به آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، خواستار بررسی موضوع استیضاح وزیر کار در این هیات شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha