شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 45263
سلامت نیوز: اگر شما یا فرزندتان آسم دارید بهتر است به تغذیه خودتان توجه کنید و سعی کنید سیستم ایمنی خود را تقویت کنیدتا به زونا مبتلا نشوید. لابد می پرسید زونا چه ربطی به آسم دارد؟محققان به تازگی در نشست سالانه آكادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریكا در ایالت فلوریدا اعلام کرده اند كودكان مبتلا به آسم بیشتر با خطر ابتلا به زونا مواجه هستند.

متخصصان كودكان در مركز اطفال مایوكلینیك در روچستر در آزمایشات خود متوجه شدند بیماران مبتلا به آسم در مقایسه با بیمارانی كه سابقه ابتلا به این بیماری را نداشتند 2/2 برابر بیشتر با خطر ابتلا به زونا مواجه هستند. متخصصان آمریكایی می‌گویند در این كشور سالانه تقریبا یك میلیون مورد ابتلا به ویروس زونا تشخیص داده می‌شود اما معمولا این بیماری مردان و زنان بالای 60 سال و یا افرادی را كه به طور غیرطبیعی سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است را گرفتار می‌کند.

ویروس «واریسلا زوستر» از خانواده ویروس تبخال و عامل ایجاد آبله مرغان است كه بعد از ابتلا به آبله ‌مرغان و بهبود این بیماری در بدن فرد مبتلا به صورت نهفته در مسیر رشته‌های عصبی بیرون از نخاع باقی می‌ماند و اگر در شرایط خاص فعالیت مجدد آن در بدن شروع شود، منجر به بروز بیماری زونا می‌شود. بد نیست بدانید ویروس‌ زونا یا «هرپس زوستر» از طریق‌ قطره‌های‌ ریز در هوا یا تماس‌ با ضایعات‌ پوستی از فرد بیمار، منتقل می‌شود.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha