شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 45269

پیر شدن پوست نیز همانند همه بیماری‌های پوستی دارای عواملی است که با دوری از آنها می‌توانید همیشه پوست جوان و شادابی داشته باشید.

۵ عامل اصلی پیری پوست
سلامت نیوز: پیر شدن پوست نیز همانند همه بیماری‌های پوستی دارای عواملی است که با دوری از آنها می‌توانید همیشه پوست جوان و شادابی داشته باشید.

۱) فقدان رطوبت: پوست خشک نه‌ تنها ایجاد ناراحتی می‌کند، بلکه به‌ دلیل نبودن آب کافی در سطح پوست، آنزیم‌های پوست عملکرد صحیحی نخواهند داشت. در نتیجه پوست نمی‌تواند به‌ طور خودکار التهابات ناشی از آلودگی، مصرف قند زیاد و نور خورشید را التیام بخشد. بنابراین استفاده از مواد مرطوب‌ کننده بسیار مهم است.

۲) آلودگی: آلودگی‌های موجود در محیط اطراف ارمغان دنیای مدرن است و البته موثرترین دشمن برای سلامت و شادابی پوست. تنها راه مقابله با این آلودگی‌ها استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان‌دار است. این مواد از طریق رژیم غذایی مناسب مثل خوردن شکلات تیره، میوه‌ها و سبزیجات به خصوص میوه‌های خانواده توت و انار و چای سبز حاصل می‌شود.

۳) ژنتیک: سهم عمده‌ای از خاصیت و کیفیت پوست مربوط به ژنی است که شما از والدین خود کسب کرده‌اید و متخصصان سعی بسیاری در پیدا کردن این ژن موثر دارند.

۴) دخانیات: دخانیات باعث از بین رفتن کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های ساختاری پوست می‌شود. و نتیجه آن بروز علائم پیری نظیر چین و چروک پوستی و مانع از خون‌رسانی کافی به پوست می‌شود و در نتیجه انبوهی از آلودگی‌ها در سطح پوست باقی خواهد ماند و این بهترین دلیل برای ترک سیگار است.

۵) خورشید: اشعه فرابنفش خورشید عامل تخریبی سلامت و جوانی پوست است. این اشعه باعث ایجاد التهاب پوستی و تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود که کلاژن را تخریب می‌کند. به‌ علاوه عامل سرطان پوست نیز است. تنها راه مقابله با این عامل طبیعی اجتناب از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید است. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، حتی زمانی که قصد خارج شدن از منزل را ندارید نیز می‌تواند مفید باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha