به گفته پزشكان كودكان چاق و دارای اضافه وزن در سنین بزرگسالی نسبت به همسالان خود كه وزن طبیعی دارند تا 2 برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری بی بی سی یافته های جدید محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد كه وجود چاقی و اضافه وزن در كودكان احتمال بروز بیماری خطرناك دیابت را در بزرگسالی افزایش می دهد پژوهشهای انجام شده بیانگر این است كه كودكان چاق در آینده و در سنین بزرگسالی تا دو برابر نسبت به دیگر همسالان خود دارای وزن نرمال خطر ابتلا به دیابت را احساس می كنند.
به گفته پزشكان متخصصی داخلی علاوه بر بروز دیابت عوارضی چون فشار خون، بیماریهای قلبی عروقی و در مفاصل و ناراحتی های استخوانی و افسردگی این افراد را در سنین بزرگسالی تهدید می كند.
آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی حاكی است حدود 230 هزار نفر از كودكان آمریكایی از دیابت رنج می برند. مطالعات میدانی انجام شده توسط دانشمندان انجمن دیابت آمریكا بر روی حدود 102 هزار نفر از والدین كودكان و نوجوانان زیر 18 سال حاكی است كه حدود 200 هزار نفر از این كودكان مبتلا به دیابت هستند كه از میان یك سوم آنها از عارضه چاقی رنج می برند.
به گفته پزشكان محاسبه مداوم و پیوسته BMI یا همان شاخص توده بدنی در دختران و پسران در حال رشد یكی از مهمترین اعمال پیشگیری از اختلالات بزرگسالی می باشد.
دكتر جویس لی به عنوان یك محقق ارشد در این زمینه افزایش سطح آگاهی های پزشكی درسطح جامعه می تواند به كاهش نرخ بروز چاقی و دیابت موثر باشد البته به گفته وی اگر همین روند رو به رشد  چاقی و اضافه وزن كودكان در آمریكا مهار نشود سلامت جامعه به شدت به بحران  مواجه خواهد شد.
طبق استانداردهای منتشر شده از سوی انجمن پزشكان كودكانی كه BMI بدن آنها بیش از 85 باشد دارای اضافه وزن هستند و آن دسته كه بالاتر از 95 هستند در زمره كودكان چاق محسوب می شوند و احتمال بروز دیابت در آنها بیش از گروه اول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha