شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 45293
سلامت نیوز: اگر کودک شما خر خر می کند بهتر است با متخصص کودکان مشورت کنید تا علت این قضیه روشن شود. آمار ها نشان داده از هر ده كودك یك نفر به طور مداوم در طول خواب شب خرخر می كند و حدود 2 تا 4 درصد از ایست تنفسی در خواب رنج می برند. معمولا بزرگی لوزه ها و لوزه سوم از عوامل اختلالات تنفسی در طول خواب شبانه هستند. این اختلالات می تواند منجر به خستگی مفرط در طول روز هم بشود.

بد نیست بدانید محققان به تازگی در نشریه آمریكایی طب كودكان اعلام کرده اند كودكانی كه خرخر می كنند یا در طول شب از اختلالات تنفسی رنج می برند، ممكن است در آینده دچار مشكلات رفتاری مانند بیش فعالی شوند. اختلال كم توجهی - بیش فعالی با ضعف در تمرکز و توجه روی‌ یك‌ موضوع‌ خاص‌ و‌فعالیت زیاد غیر قابل کنترل مشخص می شود و این کودکان گاهی‌ حركات‌ و رفتار تکانه ای به‌ طور ناگهانی‌ از خود بروز می‌دهند. جالب این جاست که والدین معمولا ارتباط این دو را تشخیص نمی دهند و هنگامی كه این علایم را به پزشك گزارش می دهند، برچسب اختلال‌ كم‌ توجهی‌ ـ بیش‌ فعالی‌ به آنها داده می شود.

متخصصان دانشگاه «ایشیوا» در نیویورك می گویند كودكانی كه در حین خواب دچار اختلالات تنفسی می شوند، بین 40 تا 100 درصد امكان دارد تا سن هفت سالگی دچار «مشكلات رفتاری عصبی» شوند. این محققان معتقدند كه اختلالات در خواب می تواند موانعی در پرورش مغز كودكان ایجاد كند. به عقیده آنها مشكلات تنفسی در حین خواب از چند طریق موجب مشكلات رفتاری می شود. هنگامی كه تنفس متوقف می شود، اكسیژن كافی به مغز نمی رسد كه این به نوبه خود «روند ترمیم و بازسازی» خواب را مختل كرده و موجب عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز می شود.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha