وزارت بهداشت در راستای تحقق شعار امسال و تولید ملی به تولید داروهای داخلی پایبند است

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دكتر محمدحسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در سخنرانی بزرگداشت روز پرستار گفت: پرستاران بزرگترین گروه نظام سلامت هستند و از نظر کمی و کیفی زحمتکش ترین افراد تلقی می شوند.

وی با اشاره به پیگیری مطالبات مختلف پرستاران افزود: با پیگیری وزیر درطول سال 90 قانون ارتقا بهره وری در دانشگاه های علوم پزشکی به طور کامل اجرا شد و برخی بیمارستان ها نیز به طور صحیح اجرا نمی کنند که اصلاح می شود.وی تصریح کرد: علی رغم اینکه سازمان های بیمه گر به تعهدات خود عمل نکردند و بدهکاری هایی که بابت تجهیزات و دارو وجود دارد سعی بر آن است مطالبات پرستاران به روز پرداخت شود.درحوزه بهداشت و درمان با توجه به نام گذاری سال 91 به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی وزارت بهداشت با تولید داروها و تجهیزات ایرانی به آن پایبند می شود و آن را محقق می سازد.
 

*افزایش پرداخت به پرستاران با قانون تعرفه گذاری
امامی رضوی گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری نه تنها باعث افزایش پرداخت ها به پرستاران می شود بلکه خدمات کیفی در شأن و منزلت مردم به آنها ارائه می شود و هدف اصلی اجرای آن یعنی ارتقا کیفیت خدمات محقق می شود.
 

*باید جایگاه متخصصان پرستاری تعریف شود
در ادامه مداح رئیس بورد پرستاری در مراسم روز پرستار گفت: تا پایان امسال بیش از 20 تخصص جدید پرستاری به نظام آموزشی پرستاران اضافه می شود.
وی با گله مندی از جایگاه متخصصان پرستاری افزود: تا سال آینده 30 تا 40 پرستار متخصص فارغ التحصیل می شوند که باید جایگاهی برای فعالیت متخصصان پرستاری سالمندی و ... درنظر گرفته شود.
مداح تصریح کرد: مسئولین باید جایگاهی در نظام بهداشت درمان برای این افراد تعریف کنند.

*تدوین استانداردهای بالینی از برنامه های در دست اجرا است
در ادامه اسکویی قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری در این مراسم گفت: از جمله دستاوردهای پرستاری می توان به افزایش تعداد مجلات پرستاری، نمایه شدن مجلات معتبر انگلیسی و فارسی پرستاری با رشد چشم گیر پرستاری در بخش های پژوهشی، ارائه مدل های پرستاری قابل استفاده از کشورهای دیگر اشاره کرد.
وی با اشاره به توسعه مرکز تحقیقات پرستاری افزود: بیش از 6 مرکز تحقیقاتی پرستاری درحال فعالیت است و عضویت در شورای بین المللی پرستاری(ICN) و انجمن های بین المللی نیز از دیگر دستاوردها است.
اسکویی با اشاره به برنامه های آینده این دفتر تصریح کرد: برنامه ریزی در راستای اجرای قانون تعرفه گذاری در 2 الی 4 بیمارستان ما تدوین استانداردهای بالینی با تدوین کدهای اخلاقی، تدوین شاخص های پرستاری کشور از برنام های در دست اجرا است.
 

*عدالت در سلامت ایجاد فرصت های مساوی است
در ادامه غضنفر میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری در این مراسم با اشاره به پرستاری حرفه ای گفت: پرستاری حدود 10 سال است که پا در دنیای حرفه ای گرایی گذاشته است و علاوه بر پیشرفت چشم گیر الگوی بسیاری از کشورها است.
وی افزود: تلاش همه جانبه به سمتی است تا اعتماد جامعه و مردم را در نتیجه حرکت به سمت ارائه خدمات پستاری علمی و استاندارد و متناسب با شأن و نیاز آنها را جلب شود.
میرزابیگی تصریح کرد: عدالت در سلامت ایجاد فرصت های مساوی در عرصه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب براساس نیاز واقعی تمامی افراد جامعه، بدون پیش شرط توان پرداخت مالی است و اجرای عدالت در نظام سلامت به نفع مردم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha