یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 45330
سلامت نیوز: اولین لبخند کودک یکی از هیجان انگیزترین لحظه های زندگی مادر و پدر اوست که برای همیشه در حافظه آن ها ثبت می شود. سایت «هلث نیوز» به شرح خاطره یکی از مادران پرداخته است.

وی می گوید، این لحظه به یادماندنی ساعت ۴بامداد رخ داد.

درد امانم را بریده بود، پلک هایم از بی خوابی سنگینی می کرد، صدای معده ام را می شنیدم و نیاز به یک حمام آب گرم داشتم بدتر از همه این که کودکم گریه می کرد. من او را تمیز کردم، شیر دادم، آرام به پشتش زدم تا آروغ بزند، او با یک لبخند تمامی خستگی ام را از بین برد! این سایت در ادامه مطلب می آورد برخی کودکان بلافاصله پس از به دنیا آمدن لبخند می زنندو بعضی تا ۳ماهگی یا بیشتر لبخند نمی زنند. اگر در فکر اولین لبخند نوزاد خود هستید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

۱ - نوزادان لبخندهای مختلفی دارند، لبخندی که چند ساعت پس از به دنیاآمدن نوزاد رخ می دهد، لبخندی است که بر اثر احساس نوزاد رخ می دهد. بعدها لبخند کودک بر اثر واکنش به تحریک  اطرافیان مانند حرف زدن، ارتباط چشمی یا خنده آن ها بر لبان او می نشیند.

۲ - انتظار لبخند از نوزاد را نداشته باشید؛ اگرچه بعضی کودکان از همان اول لبخند می زنند اما این واکنش معمول نیست. اغلب از ۶ هفتگی و به طور منظم از ۱۲هفتگی شروع به لبخندزدن می کنند.

۳ - به طور معمول لبخند نزدن در هفته های اولیه به معنی خوشحال نبودن نوزاد نیست. نوزادان در زمان های مختلف احساسات متفاوتی را با لبخندزدن در چهره بیان می کنند.

۴ - نوزادهای زودرس اغلب دیرتر لبخند می زنند.

۵ - لبخندنزدن نوزاد تا ۱۲هفتگی جای نگرانی دارد.

به ندرت پیش می آید که ناتوانی در لبخندزدن به علت مشکل باشد. نوزادی که در ۱۲هفتگی یا بیشتر قادر به لبخند زدن نیست نیاز به معاینه پزشکی دارد.

این احتمال وجود دارد که بیماری عصبی و ناهنجاری های شناختی علت تاخیر این عملکرد باشد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha