یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 45332

دانشمندان از دانشگاه آکسفورد oxford عنوان کرده اند که ابتلا به سرطان تخمدان در زنان قد بلندتر محتمل تر است

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محققان این ارتباط را بعد از بررسی اطلاعات 47 تحقیق که شامل بیشتر از 25000زن با سرطان تخمدان و بیش از 80000 زن بدون این بیماری بدست آورده اند. آنها دریافتند که هر دو انیچ (پنج سانتی متر) افزایش در قد ابتلا به سرطان تخمدان تا هفت درصد است.

سرپرست تحقیق دکترGillian Reeves از دانشگاه Cancer Epidemiology Unit می گوید: " واقعیت امر این است که قد با ابتلا به سرطان تخمدان به طور مسلم مرتبط است که البته شناخت چگونی این ارتباط مهم است."

Reeves می گوید: این تحقیق علتی برای این ارتباط ارائه نداده است، ولی یک توضیح ممکن می تواند افزایش سطوح عامل رشدی شبه انسولین IGF-1 باشد، که با سرطان های سینه و پروستات ارتباط داده شده است.دانشمندان معتقدند که زنان قد بلندتر به طور مسلم دارای سلول های بیشتری در بدنشان هست که می تواند یک دلیل برای افزایش ابتلا به سرطان باشد.
طبق تحقیق منتشر شده در مجله PLOS Medicine، نیز ارتباط بین سرطان تخمدان و توده بدن یافت شده، این بیماری در زنان چاق رایج تر است .پژوهشگران گفته اند که عواملی از قبیل سن، نژاد، استفاده از قرص ضدبارداری، انتخاب سبک زندگی و سابقه خانوادگی بیماری، از علت های ایجاد آن است.

Sarah williams ، اداره اطلاعات سلامت Cancer Reserch UK می گوید: "زنان می توانند خطر ابتلا به این بیماری و بسیاری از بیماری های دیگر را با حفظ وزن مناسب کاهش دهند. وزن کم کردن برای زنان دشوار است، بهترین روش خوردن سالم، خوردن مقادیر کمتر و فعالیت جسمانی بیشتر می باشد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha