یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 45343

اسیدهای چرب موجود در روغن برنج به سلول‌های شاخی و مرده سطح پوست متصل شده و آن‌ها را به آرامی از روی پوست برمی‌ دارد.

سلامت نیوز: اسیدهای چرب موجود در روغن برنج به سلول‌های شاخی و مرده سطح پوست متصل شده و آن‌ها را به آرامی از روی پوست برمی‌ دارد. این امر باعث می‌ شود پس از ماساژ ملایم صورت با روغن برنج، پوست شما کاملاً صاف و نرم و براق شود.

دکتر کوروش جعفریان متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص اثرات مثبت مصرف سبوس برنج بر پوست و مو بیان کرد: «ترکیبات فیتواسترول‌ها، توکوترینول‌ها و توکوفرول‌ها به همراه ویتامین (ای) موجود در سبوس برنج آنتی اکسیدان‌های بالایی هستند که دارای خواص ضد سرطانی بوده و از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها می‌تواند جلوگیری نماید.»

وی ادامه داد: «این ترکیبات به همراه ویتامین (E) در سلامت پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای خاصیت ضد پیری و چروکیدگی برای پوست است و می‌تواند از پیری زود رس پوست جلوگیری نماید. که این ترکیبات در تهیه برخی از ماسک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ارتباط ارتقاء سلامت پوست و مصرف سبوس برنج افزود: «سبوس برنج رطوبت پوست را حفظ می‌نماید که از خشکی و ترک و آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می‌کند. مصرف این ماده مغذی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. اسید سیتریک موجود در سبوس به رشد سلول‌های پوست کمک می‌کند و به علت دارا بودن ویتامین (B۵) برای رشد موبسیار موثر است.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «توصیه می‌شود افراد دو قاشق مربا خوری سبوس برنج را در غذای خود اضافه نمایند. مصرف بیش از حد سبوس فرد را دچار انسداد روده می‌نماید. فیبر خاصیت جذب بالایی دارد، در صورت مصرف سبوس و هر ماده غذایی که مقدار فیبر بالایی دارند باید دقت شود که مقدار زیادی مایعات (آب) مصرف شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha