سلامت نیوز: دبیر اجرایی کنگره 52 انجمن دندانپزشکی ایران با انتقاد از ثابت ماندن تعرفه های دندانپزشکی باوجود نوسانات نرخ ارز در ماه های اخیر گفت: این در حالی است که حذف یارانه از حامل های انرژی و متعاقب آن افزایش هزینه ها هم در تعیین میزان تعرفه ها در نظر گرفته نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد خبری کنگره 52 انجمن دندانپزشکی ایران، دکتر بهزاد فرخ زاد با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز و حذف یارانه حامل های انرژی اعم از آب، برق، گاز و... همگی در افزایش هزینه های جاری مراکز درمانی و قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی تاثیرگذار بوده است، گفت: اما با این وجود میزان تعرفه خدمات دندانپزشکی تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون به جز شمار اندکی از دندانپزشکان که به علت سابقه فعالیت در حرفه دندانپزشکی قادر به تامین این قبیل هزینه ها هستند اغلب دندانپزشکان جوان در کلینیک ها و در مراکز خصوصی طرف قرارداد با بیمه های تکمیلی فعالیت می کنند که تعرفه این بیمه ها حتی از تعرفه اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت کمتر است. البته این مشکل در سال گذشته بین بیمارستان های خصوصی  و  بیمه های تکمیلی نیز وجود داشت.دکتر فرخ زاد بحث و بررسی مسایل صنفی دندانپزشکان را از دغدغه های انجمن دندانپزشکی ایران برشمرد و افزود: افزایش دانشکده های دندانپزشکی بدون وجود بازار کار برای این قشر از جامعه بدین معناست که دندانپزشک بیکار تربیت می شود.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش شمار دانش آموختگان دندانپزشکی شاهد افزایش شاخص DMF (شاخص پوسیدگی دندان در جامعه آماری) در کشورهستیم، گفت: افزایش دندانپزشکان درکاهش شاخص های بهداشت دهان و دندان در میان افراد جامعه تاثیری نداشته است ، بنابراین سیاست افزایش دانشکده های دندانپزشکی جای سوال دارد.

دبیر اجرایی کنگره 52 انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به افزایش آمار شکایت از پزشکان و دندانپزشکان در سال گذشته ادامه داد: در افزایش میزان شکایت ها نباید فقط پزشک و یا دندانپزشک را مقصر دانست بلکه باید شیوه آموزش دانشکده ها و توقعات بجا و نابجای جامعه، سیستم درمانی غلط و... را هم بررسی كرد اما متاسفانه درمانگر فقط مورد بازخواست قرار می گیرد. این در حالی است كه از اروپا،آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر بیماران برای درمان توسط همین پزشکان و دندانپزشکان به ایران سفر می‌کنند. .شخصاً معتقدم اگر در درمان های خاصی آمار اشتباهات بالاست باید اول ضعف سیستم آموزشی دانشکده ها را مقصر بدانیم بعد درمانگر یعنی فارغ التحصیل دانشکده ها  را.دکتر فرخ زاد همچنین افزود: در کنگره  سال گذشته، دانش پزشکی در دندانپزشکی، علوم نوین از جمله لیزر، کاربرد سلول های بنیادین در دندانپزشکی، ایمپلنت و پنل های پرسش و پاسخ بیشترین حجم برنامه علمی را شامل می شد در حالی که در کنگره امسال دلایل عدم موفقیت در انواع درمان های  دندانپزشکی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.دبیر اجرایی کنگره 52 انجمن دندانپزشکی ایران گفت: هم‌اكنون خدمات دندانپزشکی با کیفیتی  بسیار مطلوب در ایران ارائه می‌شود، حتی در درمان های نوینی همانند ایمپلنت (کاشت دندان) در ایران با کشورهای بنیانگذار آن در دنیا برابری می کند.کنگره 52 انجمن دندانپزشکی ایران (بزرگترین کنگره سالیانه دندانپزشکی ایران) 19 تا 22 اردیبهشت در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود. بیش از 3000 شرکت کننده برای استفاده علمی و پیش بینی می شود همین میزان برای استفاده آزاد و بازدید از نمایشگاه جانبی نیز در کنگره حضور داشتنه باشند.شعار امسال کنگره " آموزش شکست ها ، راهبری به سوی موفقیت" است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha