رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کلینیک مخصوص سالمندان را در بیمارستان طالقانی راه‌اندازی کرده‌ایم و قصد داریم تعداد این کلینیک‌ها را در بیمارستانهای دیگر افزایش دهیم

سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در گفت و گو با فارس گفت: کارهای زیادی باید برای سالمندان انجام دهیم و یکی از کارهایی که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آن پیش قدم بوده تاسیس کلینیک سالمندی در بیمارستان طالقانی است که تعداد زیادی سالمند به آن مراجعه می‌کنند و قصد داریم این کلینیک را در چند بیمارستان دیگر گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: کارهای زیادی را در بخش بهداشت باید برای سالمندان انجام داد. همچنین تغذیه و ورزش سالمندان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین اقدامات بهداشتی و درمانی که از بروز عوارض بیماری در سالمندان جلوگیری می‌کند باید در اولویت پزشکان ما باشد.ابوالقاسمی تصریح کرد: پزشکان برای ارائه بهتر خدمات به سالمندان باید آموزش ببینند و اینکه یک پزشک بداند درمان‌هایی که برای یک سالمند انجام می‌دهد گاهی توأم با عارضه است. این مسائل و روش برخورد با سالمندان باید در دروس پزشکی گنجانده شود.به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایجاد رشته تخصصی سالمندان یکی دیگر از کارهایی است که باید در دانشگاه‌ها صورت گیرد و این دانشگاه درخواست ایجاد این رشته را در زیرمجموعه خود ارائه کرده تا در آینده بتوانیم متخصصانی داشته باشیم که بتواند به درمان سالمندان بپردازد.وی در پاسخ به اینکه از چه زمانی تخصص سالمندی در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشجو جذب می‌کند گفت: در ابتدا قرار شده این رشته به صورت پایلوت در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شود و سپس در سایر دانشگاه‌ها هم دانشجو جذب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha