یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 45399

مقامات بهداشتی ویتنام در گزارش جدیدی اعلام كردند از آغاز سال 2012 میلادی تاكنون 16 كودك در این كشور بر اثر ابتلا به بیماری ویروسی دست و پا و دهان جان خود را از دست داده‌اند

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ كارشناسان دپارتمان طب پیشگیری در وزارت بهداشت ویتنام در این گزارش هم چنین تایید كردند كه در همین مدت 21 هزار و 295 مورد ابتلا به این بیماری ویروسی در ویتنام مشاهده شده است كه نسبت به همین دوره در سال گذشته 9،1 درصد افزایش داشته است.

این آمار حاكیست تمام مرگ و میرهای به ثبت رسیده بر آثر آلودگی به ویروس enterovirus71 یا EV71 بوده و 87،5 درصد از قربیانیان را كودكان زیر سه سال تشكیل داده‌اند. باقی كودكان قربانی این بیماری بین سه تا پنج سال داشته‌اند.در این گزارش هم چنین آمده است بیشترین آمار مبتلایان و مرگ و میرها بر اثر این بیماری مربوط به منطقه جنوب ویتنام بوده است. از سوی دیگر وزارت بهداشت ویتنام هشدار داده است كه تعداد مبتلایان و میزان شیوع این بیماری ظرف چند ماه آینده افزایش خواهد یافت.

بیماری‌ دست‌، پا و دهان‌ یک‌ عفونت‌ ویروسی‌ است که‌ در گلو آغاز می‌شود و لوزه‌ها، پوست‌، لوله‌ گوارش‌ و دستگاه‌ عصبی‌ مرکزی‌ را درگیر می‌سازد. این‌ بیماری‌ در شیرخواران‌ و کودکان‌ خردسال رخ‌ دهد. شایع‌ترین علائم این عفونت شامل تب‌ ناگهانی‌ ، گلودرد همراه‌ با وجود تاول‌ و زخم‌ در دهان‌ و گلو، سردرد،‌ بثورات پوستی‌ به‌ صورت‌ تاول‌ روی‌ دست‌ها، پاها و کشاله‌ ران‌، بی‌اشتهایی‌ و گاهی‌ درد شکمی‌ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha