یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 45402

بسیاری از ما بیشتر اوقات دچار كمردرد می‌شویم كه اغلب در طول یك روز كاری پرمشغله ترجیح می‌دهیم به این مشكل توجه چندانی نداشته باشیم یا از آن چشم پوشی كنیم

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ با این وجود نمی‌توانید این واقعیت را نادیده بگیرید كه كمر درد عاملی است كه ایستادن، نشستن و حتی راه رفتن را در طول روز برای شما مشكل می‌سازد.

به گزارش شبكه خبری تورنتونیوز، متخصصان تاكید دارند در صورت بروز این مشكل حتما باید با راه كارهای مناسب و با مشورت پزشك به درمان كمردرد اقدام كنیم و تا حد امكان درد خود را تسكین دهید.در این مقاله برای تسكین كمردرد چند توصیه مفید ارائه شده است از جمله اینكه:

- مصرف ویتامین D‌ را افزایش دهید. در یك مطالعه روی 130 فرد مبتلا به دردهای مزمن اسكلتی- عضلانی معلوم شد كه 93 درصد از این بیماران با كمبود ویتامین D مواجه هستند. - هم چنین برای تسكین درد كمر می‌توانید از موسیقی درمانی استفاده كنید. بررسی‌ها نشان داده است كه شنیدن موسیقی‌های آرام و لذت بخش در كاهش ناتوانی، اضطراب و افسردگی توام با كمردرد مزمن موثر و بنابراین تاثیر فوری روی كاهش درد دارد.

- بعلاوه می‌توانید از تكنیك‌های تنفس عمیق برای كاهش درد استفاده نمایید. این تكنیك‌ها كه از ارتباط بین مغز و بدن استفاده می‌كنند در واقع سطح هوشیاری بدن، تنفس،‌ حركت و مراقبه را مورد هدف قرار می‌دهند. بهترین نكته درباره این راه كار، ایمن و بی‌خطر بودن و همچنین بدون هزینه بودن آنها است و اینكه می‌توانید خودتان در خانه آنها را انجام دهید. - ماساژ آرامش بخش نیز در این زمینه موثر است. ماساژ می‌تواند برای كاهش دردهای مزمن موثر باشد. در واقع ماساژ درمانی معمول‌ترین شیوه برای تسكین كمردرد در دوران بارداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha