سلامت نیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که متأسفانه ردیف‌های لایحه بودجه سال ۹۱ با مواد قانون برنامه پنجم توسعه تطابق ندارد، گفت: متأسفانه در طول یک سال اخیر سرعت اجرای این برنامه غیرقابل قبول بوده است.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به گذشت حدود یک سال از تصویب و اجرای برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه سلامت٬ افزود: این برنامه بسیار جامع و دقیق است و به طور حتم می‌تواند وضعیت نا به‌سامان بخش بهداشت و درمان کشور را بهبود ببخشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که دولت باید هر چه سریع‌تر محورهای بخش سلامت برنامه پنجم توسعه را عملیاتی کند٬ گفت: متأسفانه در طول یک سال اخیر سرعت اجرای این برنامه غیرقابل قبول بوده است.

وی درباره محورهای بخش سلامت برنامه پنجم توسعه کشور٬ توضیح داد: اختصاص ۱۰ درصد درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به حوزه بهداشت، کاهش درآمد اختصاص بیمارستان‌ها، راه‌اندازی شورای عالی بیمه سلامت، تفکیک پزشکان عمومی با خصوصی، پیوست سلامت به طرح‌های عمرانی، استخدام ۲۳ هزار پرستاراز محورهای مورد تأکید قانون برنامه پنجم بوده است.

این نماینده مجلس هشتم٬ با بیان این که متأسفانه ردیف‌های لایحه بودجه سال ۹۱ با مواد قانون برنامه پنجم توسعه تطابق ندارد، گفت:  به‌عنوان مثال در بودجه سلامت سال۹۱ دولت هیچ ردیف و اعتباری برای اختصاص ۱۰ درصد از محل هدفمند کردن یارانه‌ها دیده نشده است.

رنجبرزاده با تأکید بر این که در قانون پنجم توسعه بر کاهش وابستگی واحدهای درمانی به درآمد اختصاصی و فراهم‌سازی سازوکار درمان رایگان بیماران مستمند و محروم تأکید شده است، افزود: به طور حتم اگر رشد درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی – درمانی اگر همراه با تامین اعتبار کافی و رشد تعرفه‌ای مورد حمایت دولت و بیمه‌ها نباشد، افزون‌بر این که کیفیت خدمات درمانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند پرداخت از جیب مردم را نیز افزایش دهد.

 نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با تأکید بر این که دولت باید حمایت خود را از حوزه سلامت افزایش دهد، تصریح کرد: حمایت دولت تنها با برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبارات لازم محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha