پزشكان موفق شدند با استفاده از روش شیمی درمانی جدید موسوم به SX كه در این روش به طور نامنظم سلول های سرطانی و تومورهای چشمی را مورد حمله قرار می دهد سرطان مادرزادی و بدخیم چشم كودكان را درمان كنند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری بی بی سی، یافته های جدید پژوهشگران موسسه نورولوژی دانشگاه جود در آمریكا نشان می دهد شیوه نوین شیمی درمانی چشم كه بجای از بین بردن سلول های سرطانی به صورت منطقه به منطقه به طور نامنظم به آن ها حمله می كند در درمان سرطان های چشمی تاثیر بیشتر و بهتری دارد.
بنابراین گزارش، به گفته پزشكان شایع ترین عامل ایجاد سرطان چشم در كودكان عارضه رتبنوبلاستوما یا همان سرطان عفونی پرده شبكیه چشم است كه روش های شیمی درمانی سنتی یا تجویز داروهای مرتبط هیچ تاثیر مثبتی در درمان این بیماری ندارد.
این گزارش حاكی است، بیماری رتینوبلاستوما عارضه بدخیم مادرزادی است كه صورت ارثی یا به خوبی خود بروز كرده و شامل سلول های برگرفته شده از رتینوبلاست های توموری و سرطانی است.
به گفته پزشكان این بیماری به صورت رتینوبلاستومای اندو فیتیك كه لایه داخلی شبكیه مربوط بوده و به طرف كره چشم انتشار می یابد و دیگری موسوم به رتینوبلاستومای اگزوفیتیك است كه در لایه خارجی شبكیه باعث ایجاد اختلال نی شود خود را نشان می دهد.
بنابراین گزارش، مطالعات انجام شده دكتر دایر و سایر همكاران تحقیقاتی اش هم اكنون بر روی چشم های سرطانی موش های نوزاد تاثیر مثبت و قابل ملاحظه ای داشته و باعث امیدواری است كه با تعمیم این روش به طور كلی سرطان چشم كودكان ریشه كن شود.
این گزارش حاكی است، از دیگر مزایای این روش شیمی درمانی نوین می توان به تولید كمتر توكسیك كه نوعی سم چشمی است و معمولا پس ازدرمان های شیمی درمانی در چشم می شود اشاره كرد و همچنین این روش شانس بینایی را در كودكان افزایش می دهد، آمارها نشان می دهد سالانه عارضه تورم و عفونت پرده شبكیه چشم یا هامن رتینوپلاستوما در پنج هزار كودك درسطح جهان ایجاد می شود به طوریكه در تمام آن ها به صورت تدریجی باعث ایجاد سرطان وعوارضی چون كاهش بینایی و پاسخ ندادن به نور در چشم كودكان می شود.
یادآور می شود، نتایج كامل تحقیقات انجام شده پزشكان در جلد دوم شماره ماهانه مجله نیچر به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha