دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 45420

ارتباط مستقیمی میان زندگی سالم و چهره سالم وجود دارد.افرادی كه در زندگی خود مشكلی نداشته و سالم زندگی می‌كنند، معمولا چهره خندانی داشته و همیشه لبخند به لب دارند.

سلامت نیوز: ارتباط مستقیمی میان زندگی سالم و چهره سالم وجود دارد.افرادی كه در زندگی خود مشكلی نداشته و سالم زندگی می‌كنند، معمولا چهره خندانی داشته و همیشه لبخند به لب دارند.

1- حركت بیشتر

سعی كنید هر روز راه‌های تازه‌ای پیدا كنید كه به واسطه آن بیشتر بتوانید بدن خود را حركت دهید.
بین آسانسور و پله، پله را انتخاب كنید. هنگامی كه قصد دارید دنبال بچه‌ها بروید، پیاده این كار را انجام دهید، با دوستان‌تان توپ‌بازی كنید و علف‌های هرز باغچه را خودتان هرس كنید.
كارهایی كه در آنها دست‌وپا حركت دارند، نه تنها موجب حفظ تناسب اندام شما می‌شوند بلكه به عنوان نیروهایی برای از بین بردن استرس نیز می‌توانید روی آنها حساب كنید. «حركت» را می‌توانید در بازه زمانی بسیار كوتاهی انجام دهید. حتما لازم نیست یك ساعت در باشگاه فعالیت داشته باشید یا به مدت 45دقیقه حركات ایروبیك انجام دهید یا تای‌چی و كیك بوكس تمرین كنید. فقط سعی كنید در طول روز با هر كاری كه می‌توانید حركت بیشتری را به اعضای مختلف بدن خود وارد كنید.

2- حذف چربی
از خوردن غذاهایی كه كاملا مشخص است كه سرشار از چربی هستند، خودداری كنید مانند: غذاهای سرخ شده، انواع برگر و گوشت‌های پرچرب. محصولات لبنی پرچرب نظیر پنیرهای محلی، خامه و شیر باید از انواع كم‌چرب‌شان مورد استفاده قرار بگیرد.
میزان مصرف كره، مارگارین، مایونز و انواع دیگر سس‌ها را نیز باید به كمترین میزان ممكن برسانید. انواع محصولات كم‌چرب موارد بالا نیز وجود دارند و شما می‌توانید از آنها استفاده كنید؛ مانند: پنیر‌های كم‌چرب، سس‌های رژیمی و...

3- ترك سیگار
از سال 1960 به بعد مشخص شد كه استعمال دخانیات بهداشت عمومی بدن را به خطر می‌اندازد و به مردم سراسر جهان توصیه شد تا مصرف سیگار را كاهش دهند؛ اما متاسفانه اخیرا رشد باورنكردنی را در مصرف سیگار توسط جوانان و نوجوانان شاهد هستیم. اما خط‌مشی فكری روز مشخص است: حتی شده یك سیگار كمتر بكشید...

4- كاهش استرس
شاید صحبت كردن در مورد استرس كار ساده‌ای باشد، اما برخورد با آن قدری دشوار است. تكنیك‌هایی وجود دارند كه محققان معتقدند با استفاده از آنها می‌توانید افكار مثبت بیشتری را به ذهن خود وارد كنید. 30 دقیقه در طول روز را صرف كاری كنید كه از انجام آن لذت می‌برید، مثلا در وان آب گرم دراز بكشید، لب ساحل یا در پارك پیاده‌روی كنید، كتاب مورد علاقه‌تان را مطالعه كنید، به دیدن یكی از دوستان‌تان بروید، با سگ خانگی‌تان بازی كنید، به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش كنید، یك فیلم خنده‌دار نگاه كنید، یك ماساژ دریافت كنید، موهایتان را كوتاه كنید، یا مدیتیشن انجام دهید و... پیش از اینكه بخواهید كنترل خودتان را از دست داده و عصبانی بشوید تا 10 بشمارید، بعد ببینید چه احساسی پیدا می‌كنید.

5- از آلودگی هوا دور بمانید

اگر نمی‌توانید در محیطی دور از دود و دم زندگی كنید، حداقل وارد اتاق‌هایی كه در آنها سیگار می‌كشند، نشوید، در محل‌های پر رفت‌وآمد ورزش نكنید و در مكان‌های پر ترافیك آمدوشد نكنید.
فقط زمانی می‌توانید در فضای باز ورزش كنید كه میزان آلودگی هوا پایین باشد. اگر قصد ورزش كردن در محیط‌های سربسته را دارید، باید حتما مطمئن شوید كه دستگاه تهویه به‌درستی كار می‌كند. در حیاط منزل خود درختچه و بوته‌های مختلفی را پرورش دهید، این گیاهان می‌توانند بازدارنده خوبی برای آلودگی هوای خیابان باشند.

6- كمربند ایمنی‌تان را ببندید

تحقیقات حاكی از این مطلب هستند افرادی كه از كمربند ایمنی استفاده می‌كنند، عمر طولانی‌تری نسبت به سایرین دارند. همچنین بستن كمربند ایمنی احتمال آسیب دیدن در سوانح رانندگی را به میزان بسیار زیادی كاهش می‌دهد.

7-از نخ دندان استفاده كنید

پژوهش‌های جدید گویای این امر هستند كه ارتباط مستقیمی میان طول عمر و نخ دندان وجود دارد.
البته محققان دلیل قطعی این عمر را به درستی نمی‌دانند، شاید دلیلش این باشد افرادی كه دندان‌هایشان را با نخ تمیز می‌كنند، نسبت به سلامت عمومی بدن خود حساس‌تر بوده و اهمیت بیشتری به بهداشت خود می‌دهند.

8-دورنمای ذهنی مثبت داشته باشید
ارتباط مستقیمی میان زندگی سالم و چهره سالم وجود دارد.
افرادی كه در زندگی خود مشكلی نداشته و سالم زندگی می‌كنند، معمولا چهره خندانی داشته و همیشه لبخند به لب دارند.

9-والدینی با انتخاب درست باشید
ارتباط میان سلامتی افراد و ژنتیك آنها كاملا مشخص است، اما نمی‌توان گفت به این دلیل كه والدین شما در جوانی به دلیل ابتلا به نوعی بیماری خاص جان خود را از دست داده‌اند، شما هم به همین درد مبتلا خواهید شد و هیچ تغییری در ژن‌های خود نمی‌توانید ایجاد كنید.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha