دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 45458

درمان علائم آزار دهنده و ناخوشایند آلرژی‌ها در هر فصل و زمانی از سال حائز اهمیت است

سلامت نیوز : سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ آلرژی‌های فصلی نتیجه واكنش غیرطببیعی یك سیستم ایمنی ضعیف و معیوب در برابر یك ماده طبیعی و بی‌ضرر موسوم به «گرده» است و از آنجا كه داروهای آلرژی‌ فقط سرپوشی روی علائم حساسیت‌ها می‌گذارند و بلكه حتی سیستم ایمنی بدن را ضعیف‌تر می‌كنند بنابراین راه كار مناسب‌تر برای بهبود این علائم یك گزینه درمانی طبیعی است. به این ترتیب یك سیستم ایمنی سالم و فعال می‌تواند در عین حال از شما در برابر سرماخوردگی‌ها، انواع آنفلوآنزا، عفونت‌ها، ویروس‌ها و بسیاری از بیماریها به طور طبیعی حفاظت كند.

كاربردی ترین اقدامات طبیعی برای كاهش علائم آلرژی‌های فصلی عبارتند از:

- سینوس‌های خود را روزانه شست و شو دهید. بهترین شیوه برای پاك كردن سینوس‌ها شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمك است. با انجام همین اقدام ساده یك یا دو بار در روز می‌توانید به میزان زیاد و یا حتی به طور كامل علائم آلرژی فصلی را برطرف كنید. - در روزهای خشكی كه باد می‌وزد حتی‌الامكان در منزل یا سایر فضاهای بسته بمانید و از رفتن به فضای باز خودداری كنید. برای افرادی كه آلرژی فصلی دارند بهترین زمان برای خارج شدن از منزل پس از یك بارندگی خوب است چون باران گرده‌های موجود در هوا را می‌شوید.

- از تهویه كننده‌های هوا و فیلترها استفاده كنید. در فصل آلرژی پنجره‌ها را ببندید و دستگاه تهویه را روشن كنید. - در فضای خیلی مرطوب با استفاده از دستگاه رطوبت زدا هوا را خشك نگه دارید چون رطوبت زیاد باعث رشد هاگ‌ها و قارچ‌ها می‌شود و آلرژی را تشدید می‌كند.

- به جای فرش و قالی از كف پوش استفاده كنید. قالی‌ها محل تجمع گرد وغبار و گرده‌ها و سایرعوامل آلرژی زا هستند. - كارهای باغ داری و گل كاری را به زمان پس از گرده افشانی و بعد از پایان فصل آلرژی موكول كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha