دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴

آمارها نشان می‌دهد از هر سه بیمار مبتلا به سكته مغزی یك نفر جان خود را از دست می‌دهد و بسیاری از این بیماران كه از مرگ جان سالم به در می‌برند مجبور هستند با ناتوانی‌های جدی باقی عمر را سپری كنند

سلامت نیوز : سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این در حالی است كه متخصصان مغز و اعصاب تاكید دارند پیشگیری از سكته مغزی امكان پذیر بوده و همین لحظه بهترین وقت برای آغاز اقدامات برای پیشگیری از این بیماری جدی است.

عروق خونی اكسیژن و ریزمغذی‌های حیاتی را به مغز منتقل می‌كنند. سكته اساسا یك حمله مغزی است و زمانی رخ می‌دهد كه یكی از عروق مغزی مسدود و یا پاره شود. این اتفاق باعث توقف جریان خون شده و در نتیجه همان منطقه از مغز از اكسیژن محروم می‌شود.سكته مغزی می‌تواند موجب مرگ سلولهای مغزی شده و در نهایت باعث مشكلات گفتاری، ناتوانی‌های حركت و از دست دادن حافظه شود و در یك سوم موارد نیز منجر به مرگ بیمار می‌شود.

اما چگونه می‌توان به شیوه طبیعی از سكته مغزی جلوگیری كرد؟ مطالعات نشان می‌دهد حداقل 80 درصد تمام موارد سكته مغزی قابل پیشگیری هستند. در این مقاله 10 دستورالعمل موثر برای پیشگیری از سكته ارائه شده است:

1- یك رژیم غذایی را انتخاب كنید كه برای قلب سالم و مفید باشد.

این رژیم غذایی معمولا سرشار از فیبرهای خوراكی، كاهش مصرف سدیم (نمك)، مصرف مقادیر زیاد ویتامین C، فلاوونوئیدها و روغن ماهی امگا -3 است. 2- فشار خون خود را پایین بیاورید.

3- دخانیات را برای همیشه ترك كنید.

4- روزانه 30 دقیقه ورزش را فراموش نكنید.

5- كلسترول خود را به شیوه‌های طبیعی پایین نگه دارید. 6- سطح تری گلیسیرید خون خود را همواره در كنترل نگه داشته باشید.

7- از الكل پرهیز كنید.

8- از دیابت پیشگیری كرده و در صورت ابتلا آن را كنترل كنید.

9- وزن خون را در حد سالم نگه دارید و از اضافه وزن اجتناب كنید.

10- استرس خود را كاهش داده و از تكنیك‌های رلكسیشن برای آرامش بیشتر بهره بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha