دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 45464

دلیل اصلی بیماری های كشنده ضعف سیستم دفاعی بدن است.روش های افزایش ایمنی بدن مهمترین عامل درجلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و درمان آنهاست.

سلامت نیوز: دلیل اصلی بیماری های كشنده ضعف سیستم دفاعی بدن است.

روش های افزایش ایمنی بدن مهمترین عامل درجلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و درمان آنهاست.چند روش موثر برای افزایش ایمنی بدن كه موثرترین عامل درپیشگیری از بروز بسیاری از بیماری هاست به شرح زیر است:

¤ از مواد پروتئین دار به مقدار زیاد مصرف كنید. پروتئین در بدن نقش بلوك درساختمان را ایفا می كند كه برای بدن سالم، ذهن خلاق و فعال افزایش سیستم دفاعی بدن ضروری است. كمبود پروتئین در رژیم غذایی به مصرف زیاد كربوهیدرات و در نتیجه افزایش چربی و قند خون و ضعف سیستم دفاعی بدن منجر می شود.

¤ تا می توانید از میوه و سبزی تازه استفاده كنید- امروزه اهمیت مصرف میوه و سبزی تازه بر همگان آشكار است ولی شاید افراد از تاثیر افزایش ایمنی بدن با مصرف سبزی و میوه تازه آگاه نباشند. لازم به ذكر است كه مصرف سبزی های تازه و خام درمقایسه با سبزی های منجمد و تازه توصیه شده است.

¤ خواب كامل شب را از دست ندهید. میزان ساعات لازم برای خواب و استراحت افراد متفاوت است ولی معمولا این زمان بین 6تا 10ساعت است. خواب كافی درشب باعث تعادل هورمون های مختلف بدن (از جمله هورمون رشد، هورمون استرس وكورتیزول) می شود و علاوه بر آن كاهش وزن بدن، خلاقیت ذهن، احساس شادی و پوست سالم را به همراه دارد.
¤ مقداری زیادی آب بنوشید. تحقیقات اخیر نشان داده است كه یكی از دلایل بروز سردرد عدم نوشیدن آب كافی در روز است.

تشنگی و سردرد دو علامتی هستند كه خبر از كم آبی بدن می دهند.

¤ از لیمو ترش استفاده كنید. لیمو ماده غذایی ایده آل برای بازگرداندن تعادل اسیدی- قلیایی بدن است. مصرف آب لیموی تازه به تنهایی یا به همراه غذا باعث می شود كه میزان PHبدن تنظیم شود و محیط برای رشد باكتری های سالم به جای باكتری ها و ویروس های مضر فراهم شود.

¤ از نوشیدن قهوه اجتناب كنید- برخلاف تصور عمومی قهوه حاوی آنتی اكسیدان نیست و سیستم دفاعی بدن را به شدت ضعیف می كند. اگر یك فنجان قهوه میل كردید برای جبران آن دو لیوان پر آب بنوشید.

¤ قند و شكر را از وعده های غذایی خود حذف كنید.

¤ از غلات استفاده كنید.

¤ ساعاتی از روز را خارج از محیط خانه بگذرانید-گردش و تفریح در هوای آزاد و تمیز و حتی پیاده روی روزانه برای حفظ سلامت بدن بسیار موثر است. محققان بر این باورند كه صرف زمان در فضای آزاد و حتی هوای سرد و برفی برای استحكام سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

¤ برای خودتان ارزش قایل شوید و زمانی از روز را به خودتان اختصاص دهید. صرف زمان با دوستان مخصوصا افراد شاد، حمام آب گرم و ماساژ درسلامت بدن بسیار موثر است. به خودتان انرژی مثبت دهید و محیط اطراف را برای خودتان شاد و سرشار از عشق كنید. از دعا و توكل به خداوند متعال غافل نشوید چون دلیل اصلی آرامش است.

منبع: روزنامه کیهان  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha