دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 45465

این مقاله نشان می‌دهد چگونه از ترک‌های پوستی جلوگیری کنید و چگونه با استفاده از مواد طبیعی و تغذیه مناسب ترک‌های موجود بر روی پوست خود را درمان نمایید و آن‌ها را از بین ببرید.

سلامت نیوز: این مقاله نشان می‌دهد چگونه از ترک‌های پوستی جلوگیری کنید و چگونه با استفاده از مواد طبیعی و تغذیه مناسب ترک‌های موجود بر روی پوست خود را درمان نمایید و آن‌ها را از بین ببرید.

یک خبر خوب!


خبر خوب این است که شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی مفید برای پوست و سلامت، تا حدودی ترک‌های پوستی را محو سازید. برای این کار پوست خود را از داخل و خارج تغذیه کنید. به این ترتیب روش‌های طبیعی درمان ترک‌های پوستی که مواد مغذی را برای پوست فراهم می‌کنند، باعث درمان و تجدید حیات پوست می‌شوند و در آن موقع شما بهترین نتایج را خواهید گرفت. درمان‌های طبیعی ترک‌های پوست نه تنها بی‌خطرترین بلکه مؤثرترین راه هم می‌باشند.

 
آب، آب، آب!

سعی کنید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا اطمینان حاصل شود که پوستتان مرطوب است. یک فنجان چای سبز نیز یک انتخاب ایده‌آل برای پوست شما است. همیشه 8 لیوان به نظر خیلی زیاد می‌آید، اما واقعاً آن قدر هم زیاد نیست. آب فراوان نه تنها بدن شما را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد، بلکه سموم را نیز از بدن دفع و پوست را شفاف می‌کند و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.

 
تغذیه مناسب


تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست با استفاده از یک رژیم متعادل و سالم غذایی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ترک‌های پوستی دارد. احتمال ایجاد ترک‌های پوستی در صورت کمبود ویتامین‌های A و C در رژیم غذایی شما بسیار زیاد است. سعی کنید غذاهای سرشار از ویتامین‌های A، E، C و نیز سیلیس را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همه این‌ها مواد مغذی مورد نیاز پوست برای تشکیل کلاژن را تأمین می‌کنند و هر بافت همبندی پوست شما را قوی می‌سازد. این مواد مغذی به جلوگیری از ترک‌های پوستی کمک می‌کنند.

 
جلوگیری و درمان ترک‌های پوستی

اگر می‌دانید که در معرض خطر ابتلا به ترک‌های پوستی قرار دارید (مثلاً حاملگی)، مراحلی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای جلوگیری از دیده شدن این خطوط به کار ببرید. اگر اکنون این ترک‌ها بر روی پوست شما وجود دارند، این درمان‌های طبیعی نه تنها از ایجاد شدن هرگونه ترک پوستی جدید جلوگیری می‌کنند، بلکه به التیام بخشیدن و محو شدن ترک‌های موجود نیز کمک می‌کنند. یک رژیم غذایی متعادل و سالم، فعالیت بدنی و آب فراوان سهم بزرگی در جلوگیری از بروز این ترک‌ها دارند.

احتمال ایجاد ترک‌های پوستی در صورت کمبود ویتامین‌های A و C در رژیم غذایی شما بسیار زیاد است.

فعالیت ورزشی

تمرینات بدنی مرحله بعدی است که می‌توانید از آن برای جلوگیری از ترک‌های پوستی بهره ببرید. حتی ورزش ساده‌ای مثل پیاده‌روی سه بار در هفته نیز می‌تواند یک تغییر بزرگ ایجاد کند. تحرک داشتن، بدن شما را قوی و سالم نگه می‌دارد و در نتیجه پوست شما نیز قوی و سلامت خواهد بود. اگر پوست شما به میزان کافی کلاژن تولید می‌کند و بافت همبند پوست نیز قوی است، بنابراین شما کمتر در معرض ابتلا به ترک پوست قرار دارید.

 غذاهای مفید

در زیر غذاهایی آمده که شما می‌توانید در یک رژیم غذایی متعادل و سالم بگنجانید، اما فقط به مواد غذایی خاصی که فکر می‌کنید قطعاً مانع از ترک‌های پوست می‌شوند اکتفا نکنید. هر کس به یک رژیم غذایی متعادل و سالم نیازمند است.

غذاهای سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A: هویج، کدوحلوایی، زردآلو، انبه، طالبی، سبزیجات سبز برگ‌دار، زرده تخم‌مرغ و جگر.

غذاهای سرشار از ویتامین C: مرکبات، توت‌فرنگی، کیوی، پاپایا، کلم بروکلی و طالبی.

غذاهای سرشار از ویتامین E: بادام، سبوس گندم، آووکادو، کره بادام زمینی، روغن زیتون و روغن کنجد.

غذاهای سرشار از سیلیس: برنج قهوه‌ای، غلات کامل، سبزیجات سبز برگ‌دار، سویا، فلفل دلمه‌ای و کرفس.

درمان‌های خارجی ترک‌های پوست


اگر دوست دارید خودتان درمان‌های طبیعی ترک‌های پوست را انجام دهید این مواد می‌توانند در دستور کار مراقبت از پوست شما قرار گیرند، تمامی این مواد برای هر نوع پوستی مرطوب‌کننده‌های بسیار خوبی هستند، اما به خصوص برای درمان یا جلوگیری از ترک‌های پوستی مناسب می‌باشند.

آلوئه‌ورا: آلوئه‌ورا را بیشتر به جهت استفاده آن در سوختگی‌ها می‌شناسند، اما بر ترک‌های پوست نیز موثر است. آلوئه‌ورا یک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده است و التیام را سرعت می‌بخشد.

روغن بادام: روغن بادام یک ضدالتهاب خوب است که برای پوست‌های آسیب‌دیده مناسب می‌باشد.

روغن آووکادو: این روغن بازسازی پوست را انجام می‌دهد و آن را شادابی می‌بخشد و موجب افزایش تولید کلاژن می‌شود.

کره کاکائو: کره کاکائو که بوی بسیار خوشی دارد، یک مرطوب‌کننده عالی است و کمک می‌کند تا الاستیسیته پوست ایجاد گردد. این یک درمان مؤثر برای التیام بخشیدن و جلوگیری از ترک‌های پوست است.

روغن نارگیل: استفاده از این روغن برای التیام پوست آسیب دیده مناسب است.

روغن گل همیشه بهار: گل همیشه بهار نرم‌کننده است، التهاب را کاهش می‌دهد و خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد.

روغن کندر: برای التیام بخشیدن و محو کردن اثر ترک‌های پوستی مناسب است.

روغن زیتون: این روغن را بخورید یا بر پوست بمالید. این روغن برای شما و پوست شما مناسب بوده و یک مرطوب‌کننده بسیار مؤثر با خواص درمانی فوق‌العاده است.

ویتامین E: برای التیام پوست آسیب دیده و رطوبت‌بخشی آن مناسب است.
 

این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. آن‌ها می‌توانند از ترک پوست جلوگیری نموده یا به التیام بخشیدن و محو شدن آن‌ها کمک کنند. این درمان‌های طبیعی پوست هر چه را که پوست برای قوی شدن و سلامت بودن به آن نیاز دارد به پوست می‌رسانند و در عوض به مرور زمان از اثر ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند یا به طور موثری اثر آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

منبع: دنیای تغذیه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha