عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که «من اطمینان دارم قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا پایان فروردین‌ماه اجرایی نمی‌شود»٬ گفت: مقاومت پزشکان در رابطه با اجرای این قانون٬ نبود منابع لازم و وجود سرانه پایین سلامت و نبود تفکر و باور اجرای این قانون در میان مسئولان وزارت بهداشت و درمان از مهم‌ترین علت‌های اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران به‌شمار می‌آید.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که «من اطمینان دارم قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا پایان فروردین‌ماه اجرایی نمی‌شود»٬ گفت: مقاومت پزشکان در رابطه با اجرای این قانون٬ نبود منابع لازم و وجود سرانه پایین سلامت و نبود تفکر و باور اجرای این قانون در میان مسئولان وزارت بهداشت و درمان از مهم‌ترین علت‌های اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران به‌شمار می‌آید.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از تعلل وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌‌پزشکی در رابطه با اجرایی نکردن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری٬ افزود: من به طور حتم اطمینان دارم که این قانون در زمان مقرر شده وزارت بهداشت یعنی پایان فروردین‌ماه اجرایی نمی‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری علت‌ها زیادی دارد٬ گفت: مقاومت پزشکان در رابطه با اجرای این قانون٬ نبود منابع لازم و وجود سرانه پایین سلامت و نبود تفکر و باور اجرای این قانون در میان مسئولان وزارت بهداشت و درمان از مهم‌ترین علت‌های اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران به‌شمار می‌آید.

وی اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را مثبت ارزیابی کرد و یاد‌آور شد: اجرای این قانون موجب افزایش انگیزه و  ایجاد رقابت میان پرستاران می‌شود.

این نماینده مجلس هشتم٬ ادامه داد: تعرفه‌های خدمات پرستاری پس از تعریف شرح وظایف، بسته‌های خدمتی، استانداردها و چک لیست‌های کنترل از سوی سازمان نظام پرستاری با همکاری وزارت بهداشت و درمان به صورت نظام پرداخت روزانه و با توجه به کیفیت و سختی کار و جلب رضایت بیمار تعریف میشود.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر این که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود، گفت: وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی اگر به‌دنبال ساماندهی و حل مشکلات قشر پرستار است باید به‌دنبال اجرای طرح‌های حمایتی مانند قانون تعرفه‌گذاری خدمات باشد.

این در حالی است که چندی پیش مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی  از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا پایان فروردین‌ماه خبر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha