تاخیر سازمان های بیمه گر به ویژه سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه ها باعث سرگردانی بیماران به دلیل پذیرش نشدن دفترچه های بیمه از سوی داروخانه ها شده است.

سلامت نیوز: تاخیر سازمان های بیمه گر به ویژه سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه ها باعث سرگردانی بیماران به دلیل پذیرش نشدن دفترچه های بیمه از سوی داروخانه ها شده است.

دکتر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان با بیان این مطلب به خراسان گفت: سازمان های بیمه هنوز مطالبات داروخانه ها را نپرداخته اند و این مسئله منجر به مشکلات مالی و اقتصادی برای داروخانه ها شده است.

وی درباره میزان بدهی سازمان های بیمه گفت: سازمان بیمه تامین اجتماعی بیشترین بدهی را به داروخانه ها دارد و در رتبه بعدی سازمان بیمه نیروهای مسلح و سازمان بیمه خدمات درمانی قرار دارند.مژدهی آذر با اشاره به این که دیرکرد پرداخت بدهی بیمه تامین اجتماعی به ۶ ماه نزدیک می شود گفت: آن طور که شنیده می شود سازمان بیمه تامین اجتماعی حدود ۷۰ میلیارد تومان به داروخانه ها بدهی دارد.به همین دلیل در برخی استان ها، داروخانه ها دفترچه های بیمه را نمی پذیرند و داروها را به صورت آزاد تحویل بیماران می دهند. این امر منجر به سرگردانی و تحمیل بار اضافه در هزینه های درمان به بیماران می شود که مقصر اصلی سازمان های بیمه و بی توجهی دولت به این امر است.بنا به گفته رئیس انجمن داروسازان بسیاری از داروخانه ها، در آستانه تعطیلی قرار دارند و برخی از آن ها در معرض فروش قرار داده شده اند.

بدهی چند ماهه سازمان های بیمه گر ازجمله سازمان تامین اجتماعی که بیشترین میزان بدهی را به مراکز درمانی ازجمله داروخانه ها دارد در حالی است که دیروز مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز وعده پرداخت بدهی مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی ظرف ۱۵ روز آینده را داده است.

وی گفت: بدهی های تامین اجتماعی به طرف های قرارداد با اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال و ظرف ۱۵ روز آینده به تمامی بیمارستان ها، پزشکان، دندان پزشکان و داروخانه ها پرداخت می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha