سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سال 91 را سال نهادینه کردن فرهنگ در حوزه محیط زیست خواند

سلامت نیوز : سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ محمدی زاده سال گذشته را سالی توام با توفیقات ارزشمند برای محیط زیست عنوان کرد و گفت: نظام بازرسی و بررسی عملکرد در حوزه سازمان حفاظت محیط زیست نهادینه شد .تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوا و پسماند، رویکرد تعاملی با دستگاههای مرتبط از جمله اقدامات خوب سازمان در سال گذشته است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته موضوع مدیریت اجرایی برای تحقق توسعه پایدار جان گرفت تصریح کرد: افزایش مناطق حفاظت شده راه اندازی صندوق ملی محیط زیست ارتقای کیفی مناطق حفاظت شده طرح جامع تالابهای در خطر، ساماندهی غارها، موضوع منظر گاه طبیعی، باغ وحشها بخشی از اقدامات مهم در حوزه معاونت طبیعی بود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اولویت ویژه معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان را اصلاحات در مناطق حفاظتی عنوان کرد و افزود: مناطقی که ارزش حفاظتی ندارد باید حذف شود و در عوض مناطق با ارزش حفاظتی اضافه شود. وی با بیان اینکه امسال نباید میزان مراکز حفاظتی کمتر از 12 درصد باشد تصریح کرد: هیچ دلیل ندارد برای حفاظت مردم یا بهره برداری حذف شود بلکه بهره برداران جز لاینفک حفاظت هستند و این ایده غالب سازمان است و در نظر دارد از کلیه ظرفیتها استفاده کند.

*ارتقا 650 سیستم پایش لحظه ای در سال جاری
یک صد و 70 واحد پایش لحظه در سال گذشته راه اندازی شده است که باید امسال به 650 سیستم پایش ارتقا یابد. محمدی زاده با اشاره به حذف 1100 واحد آلاینده در سال گذشته گفت: در سال جاری باید 50 درصد واحدهای آلاینده حذف شود. وی ادامه داد: یکی از برجسته ترین اقدامات حوزه انسانی فعالیت در حوزه کاهش آلودگی هوا می باشد و باید امسال آیین نامه آن اجرایی شود. این مقام مسئول حفاظت آب و خاک را الویت ویژه معاونت انسانی در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: تا پایان سال 91 هیچ شهری نداشته باشیم که مشکل پسماند داشته باشد و تکلیف پسماندها در هر استان مشخص شود.

*نیازمند کلینیک های تخصصی دریا هستیم
محمدی زاده با تاکید بر نهادینه شدن موضوع حفاظت دریا گفت: باید پایه ها و زیر ساخت ها در دریا و تعامل با حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و سواحل جنوب تقویت شود.
وی با بیان اینکه امسال نیازمند برنامه حفاظتی هستیم و کلینیکهای تخصصی در دریا باید طراحی شود افزود: 25 استاندارد در حوزه دریا در سال گذشته تصویب شد که این استانداردها باید امسال هم عملیاتی شود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: باید در خصوص مقتضیات زیست محیطی سواحل دستور العمل های لازم به دستگاههای مرتبط ارسال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha