سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
سلامت نیوز : كارآگاهان جنایی تهران در حال تحقیق از مردی هستند كه متهم است كودك دو ماهه خود را با خوراندن سیانور به قتل رسانده است.
این پرونده سال گذشته تشكیل شد اما اعلام نظریه پزشكی قانونی درباره علت مرگ نوزاد دو ماهه كه «نازنین» نام داشت تا چند روز قبل به طول انجامید و این نظریه روند رسیدگی به پرونده را تغییر داد.
صبح روز پنجشنبه 20 بهمن سال گذشته مردی هراسان و مضطرب در حالی‌كه دختربچه‌ای را در آغوش داشت به بیمارستان شریعت‌رضوی تهران رفت و به پرستاران گفت دخترش بدحال است در همان شرایط كه كادر درمانی معاینه نازنین را آغاز كرده بودند، پدر او مشغول پر كردن فرم‌ مربوط به پذیرش شد و پس از آن در یك لحظه از فرصت استفاده و بیمارستان را ترك كرد.
ساعتی بعد مرگ نازنین توسط پزشكان تایید شد و از آنجا كه آثار كبودی روی صورت نوزاد و همچنین جای سوزن روی دستان او مشهود بود، موضوع به پلیس اطلاع داده شد و كارآگاهان جنایی در حالی تحقیق روی این پرونده را آغاز كردند كه علت مرگ دختر هنوز معلوم نبود و علاوه بر آثار مشاهده شده روی پیكر وی و فرار پدرش از بیمارستان احتمال وقوع كودك‌آزاری و قتل را قوت می‌بخشید.
ماموران بعد از بررسی فرم پذیرش نازنین فهمیدند، پدر او خودش را مردی 30ساله به نام «اسماعیل» و دامپزشك معرفی كرده است. این مرد نشانی خانه‌ای را نیز در برگه نوشته بود. تیمی از ماموران به آدرس مورد نظر رفتند و فهمیدند اطلاعات ثبت‌شده در فرم پذیرش موثق است. آنها از اسماعیل خواستند برای پاسخ دادن به برخی سوالات جلو در بیاید اما او ناگهان دست به اقدامی جنون‌آمیز زد و با گروگان گرفتن دختر سه ساله و همسرش گفت اگر كسی وارد خانه شود اعضای خانواده‌اش را به قتل خواهد رساند. ماموران وقتی در این شرایط قرار گرفتند تلاش كردند مرد دامپزشك را آرام كنند ولی كوشش‌های آنها ثمری نداشت و این مرد با قمه به یكی از ماموران حمله كرد و بعد از زخمی كردن وی دستگیر شد. ماموران همچنین همسر اسماعیل را نیز كه «جمیله» نام دارد بازداشت كردند.
اسماعیل در بازجویی‌ها اتهام كشتن فرزند دومش را رد كرد و گفت: «بعد از تولد نازنین به دلیل مشكلات خانوادگی كه پیش آمده بود نتوانستم برای او شناسنامه بگیرم اما به شدت به دخترم علاقه داشتم تا اینكه شب حادثه وقتی من و جمیله خواب بودیم، نازنین شروع به گریه كرد ما هر كاری كردیم نتوانستیم او را آرام كنیم من به شدت عصبی شده بودم و در یك لحظه در حالی‌كه كنترل خودم را از دست داده بودم ضربه‌ای را به صورت او زدم، بعد از آن نازنین آرام شد، صبح كه از خواب بیدار شدم فهمیدم دخترم بی‌حال است برای همین سریع او را به بیمارستان رساندم.»
همسر اسماعیل نیز گفته‌های شوهرش را تایید كرد با این وجود تحقیقات ادامه یافت تا اینكه پزشكی قانونی اعلام كرد در خون نوزاد دو ماهه سم مهلك سیانور پیدا شده و علت مرگ او نیز همین موضوع بوده است. به این ترتیب تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و كارآگاهان یك‌بار دیگر پدر مقتول را پشت میز بازجویی نشاندند. او این بار هم همان ادعای گذشته را تكرار كرد و درباره سیانور هیچ توضیحی نداد. او گفت: «ضربه‌ای كه به دخترم زدم خیلی محكم بود و خودم متوجه كبودی صورتش شدم. روز بعد هم وقتی او را به بیمارستان رساندم از ترسم فرار كردم اما از ماجرای سیانور اطلاعی ندارم.»
جمیله نیز وقتی برای دومین مرتبه بازجویی شد، حرف‌های همسرش را تكرار و از علت كشف سیانور در خون فرزندش ابراز بی‌اطلاعی كرد.
بنابر این گزارش، در حال حاضر متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
منبع :روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha