سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 45550
سلامت نیوز : بر اساس آمار اعلام شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میزان غلظت آلاینده‌ ذرات معلق کمتراز دو ونیم میکرون فرا‌تر از حد مجاز بوده و هوا در شرایط ناسالم است.

همچنین گفته می‌شود میانگین غلظت آلاینده ذرات معتق کمتر از دو ونیم میکرون فرا‌تر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط نا‌سالم برای گروه‌های حساس است.

«یوسف رشیدی» مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا به اثرات بهداشتی آلاینده‌ها اشاره کرد وگفت: آلاینده ذرات معلق در هوای امروز تهران، کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و سبب افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس‌، تشدید بیماریهای قلبی و ریوی‌، مرگ و میر زودرس در افراد مختلف قلبی و ریوی و افراد مسن ‌می‌شود.

وی در ادامه هشدارهایی را به مبتلایان بیماری‌های قلبی و ریوی‌، سالمندان و کودکان مبنی بر کاهش فعالیت طولانی مدت در فضای باز مطرح كرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان به آلوده‌ترین مناطق تهران اشاره کرد وافزود: سه منطقه «شاداباد» در منطقه ۱۸ تهران با «PSI ۱۴۶»، «فرمانداری شهر ری» در منطقه ۲۰ با «PSI ۱۱۸» و شهرك چشمه با PSI123 آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha